امام جمعه ایلام گفت: دغدغه معیشتی مردم توسط رهبری هشدار به مسئولین اجرایی کشور است.
کد خبر: ۸۷۲۲۸۱۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه اظهار داشتند : برجام نه تنها برای نظام و ملت عزت نیاورد بلکه موجب عقب نشینی و عبور از خطوط نظام و موفقیت امریکا و متحدان غربی گردید ، جای بسی تعجب است برخی واقعیات پس از برجام و ناکامی دولت در تحقق شعارها نادیده میگیرند و برجام را عامل عزت و سربلندی میدانند در حالیکه یکسال پس از توافق هسته ای و شش ماه پس از برجام با اذعان دست اندرکاران مذاکرات هسته‌ای هیچ دستاوردی برای ملت ایران نداشته است،و تحریم ها تنها روی کاغذ برداشته شده و عملا ادامه دارد این درست نیست برخی همچنان بر طبل توخالی برجام کوبیده و آن را عزت آور برای نظام و مردم میداند یا اینکه میگویند با شعارهای توخالی نمیتوانیم در برابر قدرت های جهانی ایستادگی کنیم .

این حرف دلیل بر عمق ضعف این دولت در قبال قدرت های بزرگ و برخلاف سیره سیاسی امام و مقام معظم رهبری است. ایستادگی ملت در ۳۷سال عمر انقلاب و پیروزیهای بزرگ و ناکامی قدرت های بزرگ بویژه امریکا باعث عزت ملت و شکست دشمنان است نه مذاکرات هسته‌ای و برجام و شعارهای توخالی موافقان سر سخت آن که درصددند به هر نحو ممکن مذاکرات هسته‌ای را بزرگترین موفقیت دولت تدبیر و امید را قلمداد کنند واقعا مردم از شعارهای توخالی در رابطه با توافق هسته ای و برجام خسته شده اند و برجام را برای دشمنان کینه توز مثل امریکا پیروز میدانند.

آقایان اجتهاد در برابر نص کنار بگذارند برخلاف فرمایش رهبری سخن نگویند با شعار پیروزی از رهبری عملا در مقابل رهبری موضع گیری نکنند . دغدغه معیشتی مردم توسط رهبری هشدار به مسئولین اجرایی کشور است.

بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم در ارتباط با برجام و سیاست های اقتصاد مقاومتی و اوضاع جهان اسلام دارای نکات مهمی است این بیانات چراغ راه دولتمردان باشد ، نکته مهم فرمایشات رهبری این بود که مشکلات معیشتی مردم دغدغه عمیق و مستمر من است. دولت و مجلس باید در راستای رفع نگرانی های رهبر با هماهنگی های کامل مشکلات معیشتی مردم را برطرف کنند.نکته دوم بیانات رهبری این است که فرمودند برجام بی نتیجه بودن مذاکره با آمریکا و بدعهدی آنها را بار دیگر ثابت کرد.آمریکاییها پس از برجام حتی به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد درحالیکه بر اساس توافق هسته ای و اجرای برجام باید کلیه تحریم ها برداشته میشد در حالیکه ۶،ماه از برجام گذشت ولی هیچ تاثیری در زندگی مردم نداشت.نکته سوم:برخورد قاطع با قاچاقچیان و جلوگیری از واردات قاچاق است.

مسئولین باید کالای قاجاق را جلوی چشم مردم آتش بزنند این اوج ناراحتی رهبری در عدم برخورد قاطع با باندهای قاچاق است. قطعا تنها راه برای فعال کردن بنگاههای داخلی و خروج از رکود کمرشکن اقتصادی و ایجاد اشتغال جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور و برخورد با قاچاقچیان بعنوان مفسد فی الارض و محارب میباشد. نکته چهارم:معظم له فرمودند اعتماد به امریکا در هر مساله ای سم مهلک است. مذاکره با آمریکا در برجام تجربه ای روشن است که آمریکا قابل اعتماد نیست.

آغاز دهه کرامت با میلاد مسعود فاطمه معصومه و پایان این دهه پربرکت میلاد فرخنده ثامن الحجج علی بن موسی الرضا میباشد. ولادت با سعادت کریمه اهل بیت فاطمه معصومه دخت گرامی امام موسی بن جعفر و خواهر گرامی امام هشتم علی بن موسی الرضا و روز دختر است. حضرت فاطمه معصومه تبلور عصمت مادرش صدیقه کبری فاطمه زهرا است نامش را زیباترین نام هستی را فاطمه گذاشتند تا با هر نفس اسم و رسم یگانه مادر هستی را بر صفحه زمانه را نقش بزنند. تبلور عصمت مادرش صدیقه کبری در وجودش سبب شد تا بزرگسالی اورا معصومه لقب دهند. فضایل اخلاقی و علمی او در سنین کودکی نوجوانی و جوانی چنان در وجودش تجلی می کند که در میان فرزندان امام کاظم با آن همه کثرتشان بعد از امام رضا علیه السلام کسی هم شأن حضرت معصومه سلام الله علیها نیست.

روز دختر هم مناسبت ارزشمندی است دختران جامعه ما چنانچه طالب سعادت و الگو پذیری هستند زندگانی دختر امام موسی بن جعفر بهترین الگو میباشد.امروز بارگاه منور و ملکوتی اش مرجع عاشقان دیار انسانیت است.

جای بسی تاسف است برخی از مسئولان غارتگران بیت المال را ذخایر نظام معرفی می کنند آیا با چنین تفکری میخواهید با دریافت کنندگان حقوقهای نجومی برخورد کنید ،اینگونه اظهارات خود بدتر از گناه است.


ارسال نظرات