گرامیداشت یاد سردار شهید اسماعیل لشگری در یادواره پرواز از خلیج فارس

یادواره پرواز از خلیج فارس به مناسبت بیست و نهمین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهیداسماعیل لشگری فرمانده گردان عمار لشکر 27 حضرت محمدرسول الله(ص) روز جمعه 15مرداد برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۲۲۰۵۸
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛یادواره پرواز از خلیج فارس به مناسبت بیست و نهمین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهیداسماعیل لشگری فرمانده گردان عمار لشکر 27 حضرت محمدرسول الله(ص) روز جمعه 15مرداد از ساعت 18 تا نماز مغرب و عشا در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) واقع درمیدان سپاه برگزار می شود.

در این مراسم که با حضور خانواده معزز شهدا و ایثارگران و مردم قدرشناس تهران و خاطره گویی سردار محمدرضا یزدی معاون حقوقی و پارلمانی سپاه برگزار می گردد؛ دکتر حسین الله کرم سخنرانی می کند.

شهید اسماعیل لشگری سال 1339 در ضیاء آباد قزوین به دنیا آمد و پس از اتمام دوران تحصیلی ابتدایی و راهنمایی در سال 1354 به تهران هجرت کرده و ضمن ادامه تحصیل در دوره متوسطه برای تأمین معاش در کارگاه آبکاری مشغول به کار شد.

اسماعیل یکی از پامنبری های مرحوم کافی و از فعالان برنامه های فرهنگی مهدیه تهران بود و هم زمان در کلاس های اصول عقاید مسجد امام زمان (عج) خیابان آزادی شرکت می کرد و درعین حال از ورزش غافل نبود و با دریافت دان 5 رشته رزمی کونگ فو به عنوان مسئول کمیته رزم آوران اسلام استان تهران منصوب شد.

شهید لشگری با شروع نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بارها با سفر به زادگاه خود به روشنگری در خصوص جنایات حکومت پهلوی پرداخت .

وی با شروع جنگ عازم خدمت مقدس سربازی شد و به طور داوطلب در صف مجاهدان راه حق در جبهه های نبرد قرار گرفت و در این راه بارها به مقام جانبازی نائل آمد.

مسئولیت گروه 40نفری متشکل از نیروهای بسیج و ارتش در شوش دانیال نبی(ع)، فرماندهی دسته ، فرمانده گروهان ، معاون و فرمانده گردان عمار لشکر 27 حضرت محمدرسول الله(ص) و شرکت در عملیات های سرنوشت سازمانند عملیات رمضان و کربلای 5 از جمله سوابق مسئولیتی و حضور این فرمانده دلاور جبهه های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس می باشد.

سرانجام آب های نیلگون خلیج فارس در 15 مرداد 1366 شاهد عروج و پوشیدن ردای سرخ شهادت برتن این رزمنده خستگی ناپذیر بود و در روز عید قربان به آرزوی دیرینه اش رسید.


ارسال نظرات