یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

ارز آزاد مبادلاتی، فعالیت دلالی بانک را تشدید می کند

عبدالمجید شیخی گفت: بخش عمده فعالیت بانکی ناشی از واسطه گری و دلالی است لذا ارز آزاد مبادلاتی، فعالیت دلالی بانک را تشدید می کند.
کد خبر: ۸۷۲۰۱۹۱
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

عبدالمجید شیخی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، طبق دستور العمل بانک مرکزی مبنی بر خریدو فروش در بازار با نرخ ارز آزاد شکل بگیرد در رفاه مردم نیست بلکه جهت خالی کردن جیب مردم است اظهار داشت: از آنجایی که بانک ها، بنگاه اقتصادی محسوب می شوند و به دنبال منفعت بانکی هستند لذا طبق نرخ روز خرید و  فروش دارند و حاشیه سود متناسب برمی دارند.

وی با بیان اینکه صرافی ها رقبای بانک هستند افزو: بانک ها نمی توانند سود غیر متعارفی بردارند به دلیل اینکه رقبایی  همچون صرافی ها دارند، این ها نرخ را به یک مرزی می کشانند که حاشیه های غیر متعارف حذف شود.

این اقتصاددان بیان داشت: آثار خوبی در تسهیل مبادلات ارزی دارند با توجه به اینکه بانک ها یک نهاد عمومی هستند باید در خدمت تولید و مشارکت در تولید باشند لذا مسیر تعریف شده بیشتر بانک ها را به حاشیه می کشاند.

شیخی اذعان داشت:  بخش عمده فعالیت بانکی ناشی از واسطه گری و دلالی است لذا ارز آزاد مبادلاتی، فعالیت دلالی بانک را تشدید می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار