سکوی فاز 21 پارس جنوبی در محل خود آرام گرفت

بیست و یکمین سکوی پارس جنوبی بعد از یک هفته توسط غول شناورهای خاورمیانه در محل خود مستقر شد.
کد خبر: ۸۷۱۹۸۵۹
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سکوی فاز 21 فارس جنوبی که قرار بود روز شنبه هفته گذشته در محل خود مستقر شود به واسطه آب و هوای نامناسب تا صبح روز گذشته به تاخیر افتاد و با مساعد شدن آب و هوا و شرایط جوی این سکو توسط شناور غول پیکر خاورمیانه روز گذشته بلند شد و در محل خود قرار گرفت.


مراحل بلند کردن و نصب بیست و یکمین سکوی پارس جنوبی حدود 8 ساعت به طول انجامید و با گذشت 110 روز کار شبانه روزی از زمان نصب سکو بروی جکت فرآیند برداشت گاز و انتقال آن به پالایشگاه خشکی انجام خواهد شد.

این فاز از پارس جنوبی در 110 کیلومتری عسلویه و بروی خط نقطه صفر مرزی ایران و قطر قرار گرفته است، فاز 21 پارس جنوبی به 11 حلقه چاه متصل شده است که با ورود تمام شش سکوی در دست اقدام در سال جاری  میزان برداشت گاز ایران در منطقه پارس جنوبی را به 530 تا 540 میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد. لازم به ذکر است که 11 حلقه چاه فاز 21 پارس جنوبی به تنهایی روزانه 28 میلیون متر مکعب گاز قابل برداشت در اختیار پالایشگاه خشی قرار خواهد داد.

در رابطه با نصب این سکو علیخانی قائم مقام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در حوزه فراساحل، اظهار کرد: در ساعت 18:40 روز جمعه هشتم مردادماه سکوی 21 بعنوان بیست و یکمین عرشه میدان مشترک پارس جنوبی در شرایط کاملا ایمن نصب شد.

وی افزود: عملیات نصب از صبح روز جمعه و توسط شناور فوق سنگین اوشنیک 5000 آغاز شد.


ارسال نظرات