نماینده مردم پاوه در مجلس در گفتگو با«بسیج»عنوان کرد

نقش کشورهای غربی و نظام سلطه در کاهش زادو ولد در ایران

شهاب نادری با اشاره به نقش کشورهای غربی در کاهش بی رویه جمعیت ایران اظهار داشت: استکبار و کشورهای غربی نقش بسیاری در کاهش زاد و ولد در ایران داشته اند.
کد خبر: ۸۷۱۷۳۲۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹

شهاب نادری نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به تهدید های کاهش جمعیت و نقش کشورهای غربی در کاهش بی رویه جمعیت ایران اظهار داشت: استکبار و کشورهای غربی نقش بسیار منفی و تأثیرگذاری در کنترل جمعیت و کاهش زاد و ولد در ایران داشته اند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز جمعیت کشور ما به گونه ای شده است که اگر اقدام عاجلی برای افزایش جمعیت صورت نگیرد در ده سال آینده با بحران مواجه خواهیم شد افزود: جامعه ما باید جامعه جوان و پویایی باشد اما بر اساس پیش بینی کارشناسان جمعیت کشورمان در ده سال آینده سالمند خواهد شد و قطعاً شاهد کاهش چشمگیر جمعیت جوان کشور خواهیم بود.

این نماینده مجلس بیان داشت: غرب همواره به دنبال تغییر افکار و فرهنگ مردم کشور ماست تا جوانان را نسبت به ازدواج و فرزندآوری بی میل کند در حال حاضر هم با این وضعیت بیکاری و اشتغال جوانان این مسئله و آسیب های ناشی از آن دوچندان شده است و کشور ما از نظر زاد و ولد با افت زیادی مواجه است درصورتی که کشور ما ظرفیت افزایش جمعیت را داشته و به آن نیازمند است.

نادری خاطر نشان کرد: انتظار جدی که از مسئولان ذیربط وجود دارد اینکه به نحوی شایسته مردم را به امر ازدواج و فرزندآوری بیشتر تشویق کنند سازمان بهداشت و درمان و سازمان آمار که بیشتر از ارگان های دیگر در جریان آمار های ازدواج و طلاق و ناباروری و جمعیت هستند باید گزارش دهند تا مسئولان اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند، چراکه الان آمار ازدواج به شدت پایین آمده و متأسفانه اکثر ازدواج هایی هم که صورت می گیرد به طلاق منجر می شود لذا کاهش جمعیت در ایران برای ما مشکل ساز خواهد شد.

منتخب مردم در مجلس دهم اضافه کرد: بحران جمعیتی در ایران بسیار آسیب زا خواهد بود لذا مسئولان و ارگان های مرتبط باید تمهیداتی را برای ازدواج و اشتغال جوانان در نظر گرفته و امکانات آن را فراهم کنند که جوانان زودتر و بهتر و در شرایط اقتصادی خوبی ازدواج کنند زیرا، به دلیل سختی هایی که جوانان در گرفتن وام ازدواج دارند گرایش آنها به ازدواج کمتر شده است.

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی در خاتمه بیان داشت: برخی مسئولان تنگ نظر هستند و بر اساس سلایق شخصی خود عمل می کنند و با جوانان عناد دارند و این مسئله مشکلاتی را به وجود خواهد آورد که دامنگیر کل جامعه خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار