اصلانی در گفتگو با«بسیج»:

دولت و مجلس برای حل بحران جمعیتی همت به خرج دهند

مسئول بسیج جامعه زنان با اشاره به بحران جمعیتی گفت: لازم است یک هماهنگی، همت و عزم جدی در بین مسئولان دولت و مجلس اتفاق بیفتد تا مشکل بحران جمعیتی برطرف شود.
کد خبر: ۸۷۱۷۰۴۲
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: متأسفانه با بحران جمعیتی که در کشور پیش رو داریم، حرکت جمعیت به سمت سالمندی بوده و این بسیار خطرناک است.

این مقام مسئول با اشاره به عوامل موثر در کاهش جمعیت کشور گفت: یکی از مشکلاتی که برخی زوجین درگیر آن هستند مشکل ناباروری است که به دلیل هزینه بسیار بالا و سنگین داروهای درمان آن، موفق به فرزندآوری نمی شوند، لذا لازم است یک هماهنگی، همت و عزم جدی در بین مسئولان دولت و مجلس اتفاق بیفتد تا بحران جمعیتی و مشکلات ناشی از آن برطرف شوند.

مسئول بسیج جامعه زنان ادامه داد: یکی از مشکلات دیگر عدم تشویق به فرزندآوری و باروری زوجین از سوی مسئولان است؛ لایحه ای که در این رابطه به مجلس آمده بود فقط با بیان متفاوت و اسم طرح خانواده و زایمان سالم مطرح شده بود اما در حقیقت همان بحث تنظیم خانواده را برای ما تداعی کرد.

اصلانی تصریح کرد: باید اذعان کنیم هنوز هیچ اقدام جدی برای تولید نسل و افزایش جمعیت کشور انجام نشده است و به لحاظ فرهنگی، فضاسازی و آگاهی بخشی مردم نیز اتفاق جدی رخ نداده و این جای تاسف دارد؛ لذا به نظر می رسد مسئولان ذبربط باید با اراده محکم و جدی اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهند، چراکه با صدور بخشنامه و هر گونه ابلاغیه مشکلی حل نمی شود.

وی با انتقاد از عملکرد معاونت امور زنان و خانواده در بحث جمعیت بیان داشت: معاونت امور زنان و خانواده هیچ اقدام جدی در زمینه افزایش جمعیت و تبلیغات فرهنگی و فرهنگ سازی در رابطه با آن صورت نداده است بنابراین به نظر می رسد در سال های نه چندان دور با بحران سالمندی و پیری جمعیت و آسیب های جدی آن مواجه شویم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار