یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

پس از برجام، به جای اقتصاد ایران اقتصاد غرب از رکود خارج شد!/مسوولان اقتصاد لیبرالی را رها کنند

از برجام رخ داده ورود هیات‌های تجاری از کشورهای غربی است. آنها درصدد این هستند که اقتصاد ایران با نسخه غربی پیچیده شود.
کد خبر: ۸۷۱۶۷۳۲
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

علی یونسی کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت همه انرژی خود را برای سیاست خارجی هزینه کرده  در حالی که بهبود روابط  با کشورهای غربی ، تابحال منفعتی برای ایران نداشته است.

وی با بیان اینکه پس از برجام، اقتصاد غرب از رکود خارج شد افزود: آنچه پس از برجام رخ داده ورود هیات‌های تجاری از کشورهای غربی است. آنها درصدد این هستند که اقتصاد ایران با نسخه غربی  پیچیده شود لذا با این تفکرات غربی، مشکلات اقتصادی در کشورمان رفع نمی‌شود و کماکان ادامه دارد.

یونسی بیان داشت: نسخه غربی اقتصادی، اقتصاد کشورمان را به حالت کما،متوقف کرده است و پاسخگوی اقتصاد کشورمان نیست بسیاری از نظریه‌پردازان و کارشناسان اقتصادی با عدم دستیابی به آمار و متون قراردادهای اقتصادی مواجه شده اند ولی این تفاهم نامه و نتایج حاصله در اختیار کشورهای غربی براحتی از سوی دولت است.

وی با انتقاد از رشد تفکر لیبرالیستی در اقتصاد کشورمان گفت: باید مسوولان از مسیر دیکته شده اقتصادی توسط غربی ها حذر کنند و در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار بگیرند مبادا غربی ها و خارجی ها برنامه ریزان و مدیران اقتصادی کشورمان باشند که نابودکننده اقتصاد ایران و بازار توسعه ای اقتصاد کشورهای غربی است.

ارسال نظرات