در نشست مسئولان حقوقی سپاه با رئیس سازمان بسیج حقوقدانان:

تلاش مجموعه حقوقی سپاه، پیگیری موضوعات و مسائل حقوقی مدنظر مقام معظم رهبری است

نشست مسئولان حقوقی سپاه با رئیس سازمان بسیج حقوقدانان با حضور سردار محمد یزدی، معاونت حقوقی کل سپاه با موضوع بررسی امور حقوقی قضایی سپاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۶۴۱۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان خبرگزاری بسیج، نشست مسئولان حقوقی سپاه با رئیس سازمان بسیج حقوقدانان با حضور سردار محمد یزدی، معاونت حقوقی کل سپاه با موضوع بررسی امور حقوقی قضایی سپاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید ، سردار یزدی به سخنرانی خود پرداختند.

ایشان ضمن خیر مقدم به اعضای حقوقدان سپاه بیان کردند تلاشمان برای برگزاری این نوع از جلسات؛ هماهنگی بین اعضای حقوقدان سپاه و ارائه پیشنهادات برای رده های مختلف سپاه پاسداران است.

وی در ادامه افزود تمام تلاش مجموعه حقوقدانان سپاه باید این باشد که منویات مقام معظم رهبری را محقق کنند و مصلحت ایشان را در موضوعات و مسائل حقوقی پیگیری کنند که میتوان آن را به عنوان منزلت و عزت سپاه یاد کرد.

معاون حقوقی کل سپاه با اشاره به این که در موسسه حقوقی که در بنیاد تعاون تاسیس شده از حقوق دانان و بازنشستگان بسیجی استفاده شده افزودند: حقوق دانان بسیجی باید در دیگر عرصه های حقوق هم ورود پیدا کنند زیرا بسیجیان هستند که دغدغه انقلاب اسلامی را داند و حاضرند برای تحقق آن تلاش کنند.

در ادامه این جلسه دکتر علی بهادری، ریاست سازمان بسیج حقوق دانان به سخنرانی پرداختند و گزارشی مختصر از فعالیت های بخش های مختلف سازمان بسیج حقوق دانان را ارائه کردند.

وی در ابتدا ضمن خیر مقدم به اعضای حقوقدان سپاه بیان کرد: در کمتر از یک سال از طرف سازمان بسیج حقوق دانان اقدامات متعددی صورت گرفته که امضای اسناد تفاهم همکاری با قوه قضائیه، وزارت دادگستری و تفاهم نامه دفاتر خدمات شاهد و ایثارگر از مهم ترین آن ها است.

بهادری ادامه داد: سازمان بسیج حقوق دانان در بعد های مختلفی به فعالیت هایی پرداخته از جمله این فعالیت ها در بعد فرهنگی است.

وی در ادامه افزود: یکی از فعالیت های مهمی که سازمان بسیج حقوقدانان در بعد فرهنگی به آن پرداخته شناسایی شهدای حقوقدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم است که سعی بر جمع آوری زندگی نامه و وصیت نامه این شهدا و تدوین و گردآوری آن ها در  یک کتاب شده که امید بر آن است که در آینده ای نزدیک کار گردآوری و تدوین آن تمام شود و به چاپ برسد.

وی افزود: در کنار بستری از فعالیتهایی که در رابطه با شهدا حقوق دان در سازمان بسیج حقوق دانان انجام میشود دیدار با خانواده آن ها است که این برای مجموعه سازمان یک اولویت محسوب می شود.

رئیس سازمان بسیج حقوق دانان ادامه داد: حوزه دیگری از فعالیت های سازمان بسیج حقوق دانان در بعد فرهنگی راه اندازی مشاوره حقوقی رایگان در ساختمان سازمان و همچنین در مساجد و حسینیه ها است که تا به امروز تنها در شهر تهران ۱۵۰ نفر از حقوق دانان بسیجی داوطلب برای انجام این کار شدند. وی در ادامه گفت: هدفمان از این کار این است که مردم توسط وکلای مذهبی و در مکان های مذهبی مشکلات حقوقی خود را حل کنند.

بهادری در ادامه صحبت خود به فعالیت های سازمان بسیج حقوق دانان در بعد علمی پژوهشی اشاره کرد و گفت: ما در حال طراحی و نگارش سند تحول در نظام حقوقی قضایی کشور هستیم که تدوین یک طرح جامع اصلاحی و پیشنهادی توسط سازمان بسیج حقوق دانان می تواند گام مثبت و شایسته ای برای تحقق این هدف و دیگر اهداف انقلاب اسلامی باشد.

وی ادامه داد: طرح پیگیری اجرایی شدن سیاست های کلی نظام که مد نظر مقام معظم رهبری هست در حال تدوین توسط سازمان بسیج حقوق دانان است که این طرح در شش حوزه می باشد.

رئیس سازمان بسیج حقوق دانان با اشاره به این که معاونت روابط عمومی سازمان در فضاهای مجازی و رصد اخبار حقوقی در حال فعالیت است افزود: سازمان بسیج حقوق دانان یک سایت رسمی دارد و چند سایت حقوقی قضایی که هدف از ایجاد سایت های غیر رسمی شفافیت در اخبار حقوقی و تحلیل آن توسط حقوق دانان شاخص انقلابی است.

در پایان هم گزارشی از فعالیت های گروه حقوق دانشگاه امام حسین(ع) توسط نماینده این دانشگاه ارائه شد و راهبری برای آن ترسیم شد.


ارسال نظرات