امام جمعه آبدانان گفت: نماز جمعه ای که دغدغه ها و مشکلات مردم را مطرح نکند نماز جمعه خنثی است که با روح نماز جمعه سازگار نیست.
کد خبر: ۸۷۱۵۶۱۷
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از آبدانان خبر؛حجت السلام "حسین حاجیلری" امام جمعه آبدانان ضمن گرامیداشت  اولین نماز جمعه در سال1358که به تعبیر مقام معظم رهبری نماز جمعه  یک قرارگاه فرهنگی است گفت :که اولین قرارگاه آن ایمان است و نماز جمعه ای موفق است که ایمان را تقویت کند دومین قرارگاه آن تقوی است  که توصیه به تقوی هم در رفتار و هم گفتار باید باشد که بهتریت توصیه به تقوی عمل است.

وی افزود: قرارگاه سوم بصیرت است یعنی هدایتگری سیاسی به بیان دیگر تریبون نماز جمعه به هیچ جناح و حزبی وابسته نیست بلکه خوبیها را تشویق و ناخوبها را هم باید با سلسله مراتب بیان کند.

خطیب نماز جمعه آبدانان اظهار نمود: نکته آخراین قرارگاه فرهنگی تذکر به مدیران که از فواید نماز جمعه است نماز جمعه ای که دغدغه ها و مشکلات مردم را مطرح نکند نماز جمعه خنثی است که با روح نماز جمعه سازگار نیست نماز جمعه پشتیبان خدوم نظام است اما نسبت به منافقین و کم کاران بتاید تذکراتش صریح و شفاف باشد.

حاجیلری در بخشی دیگر از خطبه نماز جمعه ضمن  اشاره به5 مرداد سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد گفت:امروز منافقین که در کشورهای مختلف در حال فعالیت هستند دو کار را انجام می دهند یکی جاسوسی که  همان تخلیه  اطلاعاتی هستند که به هر صورتی انجام می دهند دوم اقدامات تروریستی است که از نشانه های بارز آن 17هزار شهید عملیات تروریستی در جهان اسلام و در کشور ما حاصل خباثت آنها می باشد خباثت اینها تمام ناشدنی است و لذا هوشیاری مردم را در هر حال می طلبد.

خطیب نماز جمعه با اشاره به6 مرداد روز کار آفرینی وآموزش فنی و حرفه ای اظهار نمود: که بارها گفته شده علاج درد مردم ،اقتصاد مقاومتی مردم بنیاد است هر کاری در هر حوزه ای انجام شود بدون مردم غیر ممکن است بنابراین دولت باید برای حضور مردم برنامه داشته باشد و مردم را تشویق کند.

وی در قسمتی دیگر از خطبه های نماز جمعه گفت:کشمیر سالهاست کشوری مستقل نیست که قسمتی از آن به هند و قسمتی هم به چین و پاکستان متعلق است که حدود80درصد آن را مسلمان و بیش از 30درصد آن را شیعیان تشکیل می دهند که پلیس هند به دلایلی این مردم را به خاک و خون می کشد و مجامع بین الملی سکوت را اختیار کرده اند و نباید سکوت کرد.

ایشان در پایان از سپاه پاسداران به خاطر دستیگری تعدادی از مفسدان اقتصادی تشکر و قدردانی کردند.
ارسال نظرات