مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

پیکر 100 شهید گمنام در گیلان دفن شدند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: در 35 نقطه گیلان بیش از 100 شهید گمنام تدفین شده‌اند.
کد خبر: ۸۷۱۵۵۸۴
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵

به گزارش بسیج از گیلان، سرهنگ رسول جلایی در جلسه جانمایی و ساماندهی مکان تدفین شهدای گمنام که در فرمانداری فومن برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه پیگیری جانمایی و مکان‌یابی شهدای گمنام است که بنا است در فومن تدفین شوند.

وی با بیان اینکه همزمان با 25 شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گیلان میزبان شهدای گمنام خواهد بود، افزود: پارک فومن یکی از مکان‌های پیشنهادی برای تدفین شهدا است، مکان تدفین شهدا باید به میزانی مستقل باشد.

جلایی با اشاره بر اینکه در صورت پذیرش جابه‌جایی امکانات تفریحی پارک توسط شهرداری و شورای اسلامی از آمادگی و توجه ویژه جهت تدفین شهدای گمنام در این مکان برخورداریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اولویت نخست خاکسپاری شهدای گمنام در پارک فومن پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه مکان تدفین شهدای گمنام دارای 12کارکرد می‌باشد، افزود: برای برگزاری برنامه‌هایی نظیر شب شعر، نمایشگاه هفته دفاع، خاطره‌گویی و....می توان از این فضا بهره برد. یادمان شهدا به عنوان مراکز فرهنگی پیش‌بینی شده‌اند.

جلایی به ابلاغ آیین‌نامه اداره یادمان شهدا توسط ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: بر اساس آیین‌نامه ابلاغی محل یادمان شهدا ساماندهی و برای آن هیئت امنا در نظر گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: در 35 نقطه گیلان بیش از 100 شهید گمنام تدفین شده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در پایان به مکان‌یابی تدفین شهدا در بخش‌های نظیر پره‌سر، گوراب‌زرمیخ، خشکبیجار اشاره و اظهار کرد: بسیاری از روستاها درخواست میزبانی و تمایل به تدفین شهدای گمنام دارند. در حال حاضر اولویت تدفین با بخش‌ها و مراکز علمی است.

ارسال نظرات