عضو اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در گفتگو با »بسیج»:

گردش مالی طلای ایران در سال ۹۴ صفر درصد بود

محمد رضا خسروی گفت: طلا در جهان بیش از 1200 میلیارد دلار گردش مالی ایجاد کرده است این در حالی است که در سال گذشته گردش مالی طلای ایران صفر درصد بوده است.
کد خبر: ۸۷۱۴۶۱۹
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

محمدرضا خسروی عضو اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تعمیق رکود طلا و تعطیلی طلافروشان اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده عامل اصلی در تعطیلی محسوب می شود و نوسانات قیمتی طلا را تشدید کرد، علی رغم اینکه جلسات متعددی داشتیم و چندین سال است که کارگروهی را تشکیل دادیم ولی این مالیات به شکل غیر کارشناسی شده بر صنف طلاسازان تحمیل شده است.

وی با بیان اینکه در حق صنف طلافروشان ظلم می شود افزود: صنف طلافروشان، صنفی در ظاهر برخوردار دیده می شود ولی بیشترین مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت می کند و هیچگونه بودجه ای را دریافت نمی کند، صنفی که زرق و برق ویترین دارد ولی هیچگونه هزینه ای را برای دولت ها ایجاد نکرده است همچنین رکود حاکم، بر بازار به طلا هم رحم نکرده است.

خسروی در خاتمه افزود: طلا در جهان بیش از 1200 میلیارد دلار گردش مالی ایجاد کرده این در حالی است که در سال گذشته گردش مالی طلای ایران صفر درصد بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار