نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج» :

چرا دولت هزینه انرژی را افزایش داده و یارانه را قطع می‌کند؟

محمد حسن آصفری گفت: قطع یارانه عده ای از افرادی که به یارانه نیاز دارند مصداق عملی بی عدالتی در رفتار اقتصادی دولت را نشان می دهد؛ دولت هزینه مصرف انرژی را گران کرده است.
کد خبر: ۸۷۱۳۵۸۶
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

محمد حسن آصفری نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت از جیب مردم هزینه می کند از یک سو هزینه انشعاباتی همچون آب، برق، گاز و تلفن را  افزایش داده است و از سویی دیگر اقدام به قطع یارانه مردم نیازمند را کرده است.

وی با بیان اینکه دولت در جهت بدست آوردن سطح رضایتمندی مردم نمی باشد افزود: در شرایط رکود اقتصادی، هر روز آمار تعطیلی کارخانه ها فزونی می یابد و به تعداد بیکاران ناشی از تعطیلی بنگاه های اقتصادی افزوده می شود لذا  یارانه می تواند بخش کوچکی از هزینه زندگی خانواده های بیکاران را تامین کند.

آصفری بیان داشت: امرار معاش و چرخه اقتصادی بسیاری از مردم با یارانه میسر است دولت نباید به شکل دلخواه خود یارانه را قطع یا حذف کند.

وی خاطر نشان کرد: قطع یارانه عده ای از افرادی که به یارانه نیاز دارند مصداق عملی بی عدالتی در رفتار اقتصادی دولت را نشان می دهد؛ دولت هزینه مصرف انرژی را کاهش نداده است این در حالی است که هزینه حامل‌های انرژی را گران کرده است هر چند قرار بر این بود تا هزینه های مصرفی انرژی را کاهش دهد. به عبارت بهتر دولت هم هزینه انرژی را افزایش داده و هم یارانه را قطع می‌کند که منطقی نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار