ساماندهی گلزار شهدای شهرستان به روایت رئیس بنیاد شهید شهرستان رابر

رئیس بنیاد شهید شهرستان رابر گفت: گلزار شهدای استان کرمان بیشترین ساماندهی را در سطح ایران دارد و گلزار شهدای شهرستان رابر نسبت به سایر شهرستانهای استان بیشترین ساماندهی در استان کرمان داشته است. ...
کد خبر: ۸۷۱۳۳۸۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
به گزارش " پایگاه اطلاع رسانی سپاه ثارالله " حسین لاله زاری رئیس بنیاد شهید شهرستان رابر نیز  با بیان اینکه بنیاد شهید، پاسداشت وحافظ و سپاسگزار حرمت خون شهداست اظهار داشت: بنیادشهید علاوه بر دستوالعمل ها،  قواعد و مقراررات و وظایفی که عهده دار آن است یک نهاد هدایتگر،سیاستگزار، برنامه ریز و نظارت کننده است .

وی ادامه داد: بنیاد شهید علاو بر اینکه یکسری مسائل حقوقی، پذیرشی و تسهیلاتی را به نوبه خوددر حال پیگیری دارد، در خصوص دفاع از حرمت ها، کرامت شهداء یکسری قواعد و مقررات دارد مثل یادواره ها، یادمانها، یادبودها، سالگردها و  مناسبت هایی دینی و  مذهبی دیگرنیز بنیادشهید هدایت، راهنمایی، همکاری و پیگیری می کند.

لاله زاری با بیان اینکه بنیادشهید یک مکان مقدسی محسوب می شود، بنا به فرمایش مقام عظمای ولایت دستگاه بنیاد شهید، دستگاه  عصمت و طهارت است، افزود: کارمندان  بنیاد شهید با وضو وارد به سیستم کاریشان می شود و در جهت ایفاء نقش و انجام رسالت و مسئولیت خود گرچه برای رسیدن به غایت مطلوب تلاش و فعالیت های مستمری دارند.

وی احترام به خانواده شهید، جانباز و ایثارگر از باب  تکریم از اهداف جامعه  ایثارگری دانست و افزود: تکریم شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده آنان وظیفه انکارناپذیر آحاد جامعه است و به هر صورت از باب بنیاد شهید حرمت خاص خودش دارد .

این مسئول بااشاره به  فلسفه شهادت و رشادت عنوان کرد: خود شهید به همرزم ها و همسنگرانش می گفت: "الان  کشورم واجبتر است،  من می خواهم  قبرم متروکه باشد”، ” جسد مرا نبرید دفاع  کنید، بگذارید مفقود باشم”  چون  دفاع مهم بود نه برگردانندن  جسد شهید. هر چند مادر شهید نگران است اما خود شهید نگران نیست.

وی ادامه داد: ساماندهی و حفاظت از گلزار شهداء به عنوان میراث به‌جا مانده از این عزیزان از دیگر رسالت‌های این ملت در پاسداشت ایثار و جانفشانی شهدای گرانقدر است.

بیشترین  ساماندهی گلزارشهدا در سطح ایران را استان  کرمان و شهرستان رابر داشت

رئیس بنیاد شهید شهرستان رابر در بخش دیگر سخنانش در خصوص ساماندهی گلزار شهدای شهرستان افزود: گلزار شهدای استان کرمان بیشترین ساماندهی را در سطح ایران دارد و  گلزار شهدای شهرستان رابر نسبت به سایر شهرستانهای استان بیشترین ساماندهی در استان کرمان داشته است.

وی، در جهت ساماندهی گلزار شهدای کبیر بیان کرد: قرارداد با  پیمانکار بسته شده وبه علت خرابی جاده  نتوانستند این گلزار شهدا را درست کند لذا گلزار شهدای حمید آباد ساماندهی شد ولی آن زمان اداره راه قانونی نداشت که جاده بزنند و الان این قانون است، اگر  اعتبار بدهند، ساماندهی این گلزار شهدا از اولولیت اصلی این نهاد مقدس خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه طی بررسی و در خواست اعتبار به  کمیته برنامه  ریزی  گفت: آخرین بار  ۵ سال  متوالی  هم  به ما  از ۸۰۰میلیون؛  ۸۰یا ۹۰میلیون می نویسند، اما زمانی که می خواهند اعتبار بدهند به ۱۰ میلیون نمی رسد،  ما ۱۰میلیون از پیمانکار  قرض می کنیم که با ۲۰ میلیون،  ۲ مزارمطهر شهید را  بتوانیم ساماندهی کنیم.

وی یکی از دغدغه های اصلی این نهاد مقدس را  اعتبارات ضعیف  دانست و افزود:  در هر صورت ما سال گذشته تلاش کردیم ،  ۷ یا ۸ گلزار شهدا را  ساماندهی کنیم؛ اما  اگر پیمانکار از من شکایت کند هیچ کس جوابگو نیست، امید است اعتبار بدهند و ما بتوانیم  گلزار شهداء را ساماندهی کنیم و از خجالت این  خانواده  شهداء هم در آییم.

لاله زاری با بیان اینکه اداره برق  زیر  ۲۰۰متر را برق کشیده گفت: آن زمان اداره برق اعلام آمادگی کرد که با هزینه  ۳ میلیون ۵۰۰تومان سیستم خورشیدی را در گلزار شهدای بنه سوخته و  کبیر راه اندازی کند،  اما اهالی منطقه مخالفت کردند که سیستم خورشیدی بگذارند در حال حاضر برق از تیر برق مقرون به صرفه نیست .

ساماندهی گلزار  مطهر شهدای اسلام آباد باید توسط اداره اوقاف صورت گیرد

این مسئول در خصوص ساماندهی گلزار شهدای اسلام آباد گفت: اسلام آباد سه شهید والامقام دارد، طبق  مصوبات و  توافقات بنیاد شهید با وزارت و اداره اوقاف، شهدای که در جوار مرقد مطهر امامزاده ها مدفون  هستند، ساماندهی شان باید توسط اداره اوقاف صورت گیرد .

وی با بیان اینکه طی چندین بار مکاتبه  با اداره اوقاف بافت بیان کرد: سال گذشته ۶۰میلیون اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدای  اسلام آباد گذاشتند ولی اعتبار نرسید.

این مسئول با بیان اینکه شاید خود شهدا راضی نیستند مقبره شهید زودتر از امامزاده بالا  برود، گفت: بر اساس افکار عمومی ناگزیریم  پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: امسال هنوز یک ریال اعتبار هم دولت مصوب نکردند، ۳۰۰ تا  ۴۰۰میلیون برای مرمت درخواست کردیم ولی تاکنون تخصیص اعتبارات قابل توجهی نداشتیم.

لاله زاری نیز در بخش دیگر سخنانش  در خصوص مرمت گلزار شهدای ننیز، قنات ملک و سیه بنوئیه گفت: بنیاد شهید این گلزار شهدا را  ساماندهی کرده  و تحویل  دهیاریها داده است، نگهداری  گلزار شهدای با دهیاری ها  هستند .

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز براساس برنامه‌ریزی‌ها بحث نگهداری از ساماندهی گلزار شهدا در شهرها به شهرداری‌ها و بحث نگهداری گلزار شهدای روستاها به دهیاری‌ها واگذار شده است.

این مسئول اضافه کرد: در  ایام عید سال ۹۲ یا ۹۳ که  آب به مدت  ۱۵روی  سقف  گلزار شهدای ننیز جمع  شده بود و باعث ریزش  سقف  روی  مزار  سردار  شهید  حاج  علی  ژاله  شد ، حتی این موضوع رسانه ای شد با تلاش های صورت گرفته از طرف سردار حسنی سعدی هنوز هزینه ای برای مرمت  در این زمینه اختصاص داده نشده است .

لاله زاری با بیان اینکه دهیاری این روستا  می بایست با درخواست غرامت آن گلزار را مرمت و در حفظ و نگهداری گلزار شهدا احساس وظیفه کند بیان داشت: دهیاریها  تنها در صورت تامین اعتبار قادر به انجام این مهم هستند، تاکنون  یک  دهیاری ندیده ایم این کار  انجام  دهد.

متاسفانه اعتبارات  و کمک  های مردمی  بسیار  ضعیف است

وی درخصوص ساماندهی گلزار شهدای گمنام اظهار داشت: تنها گلزار شهید گمنام  منطقه  قلعه  را بدون  ریافت یک ریال از اداره حفظ آثار ساماندهی کردیم و بحث ساماندهی ۵گلزار شهدای گمنام مضاعف‌تر از سایر شهدا است و در دستور کار اداره حفظ آثار قرار دارد.

رئیس بنیاد شهید شهرستان رابر با بیان اینکه در بزنجان  شهرداری و در بافت دفتر امام جمعه متولی شده و درخواست ساماندهی گلزار شهدای گمنام کرده، افزود:  در رابر دفتر امام جمعه متولی شده و درخواست ساماندهی گلزار شهدای گمنام را  کرده ، هئیت امنا هم  گذاشت و کار هم می کنند ولی متاسفانه اعتبارات و کمک های مردمی بسیار ضعیف است.

وی تأمین اعتبار را  نقش بسزایی در ساماندهی گلزار شهدا دانست و خاطر نشان کرد: هر چه  برای شهدا  بگذارید  گم نمیشود، ۵ شهید  گمنام؛  کم  نیست حتی یک شهیدباشد، شهداء همه حرمت دارد، عزت امروز ما از  شهداست.

پیشنهاد می دهم اول گلزار شهدای گمنام را  کف سازی کنند

این مسئول با بیان اینکه در عین حال حاضر به همکاری با  اداره حفظ آثار هستیم گفت :  پیشنهاد می دهم اول گلزار شهدای گمنام را  کف سازی کنند  بعداً در و دیوار بسازند و یک متولی هم برایش بگذارد تا همیشه نظافت کند.

وی با اشاره به اینکه همانطور که شهرداری موظف به تنظیف  اماکن عمومی است ، ادامه داد: این واگذاری را  به شهرداری  می دهیم که چهارشنبه ها گلزار شهدا را تنظیف  کند تا پنج شنبه ها برای زائران آماده باشد.

لاله زاری در پایان با اشاره به کرامت شهدا گفت: امید است خداوند متعال، حافظ حرمت خون  شهدا باشد و به ما هم کمک  کنند که حفاظت ومراقبت کنیم و حرمت بگذاریم  و نیز  طول عمر باعزت و با برکت را  برای مقام عظمی ولایت خواستاریم.

ی با اشاره به اینکه  دنیا امروز در  تلاطم است و کشورهای ابر قدرت  همه به هم ریختند ولی  بحمدالله جمهوری اسلامی به حرمت خون شهدا و ولایت مطلقه  فقیه  سر جایش با ثبات  ترین کشتی جهان است ابرازداشت: امیدواریم امسال بتوانیم ساماندهی گلزارشهدا  را با عنایت خاص مسئولان کشوری و استانی به ویژه در بحث تأمین اعتبار به حد قابل قبولی برسیم تا در قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

ارسال نظرات