نماینده مردم رودسر در مجلس در گفتگو با«بسیج»:

معضل ریزگردها در سیستان و بلوچستان ربطی به داعش ندارد

نماینده مردم رودسر در مجلس گفت: ورود ریزگردها به استان سیستان و بلوچستان دلایل مختلفی دارد اما ربطی به مقوله امنیتی و داعش ندارد.
کد خبر: ۸۷۱۲۸۵۷
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

اسد الله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به ورود ریزگردها به استان سیستان و بلوچستان طی روزهای گذشته و اظهارات خانم ابتکار مبنی بر اینکه حضور داعش مانع از مهار ریزگردها می شود اظهار داشت: ورود ریزگردها به استان سیستان و بلوچستان دلایل مختلفی دارد اما ربطی به مقوله امنیتی و داعش ندارد.

وی افزود: ورود ریزگردها به کشور دارای دو منشأ داخلی و خارجی است که در رابطه با منشأ خارجی آن باید با کشورهای همسایه رایزنی و همکاری شود تا این مشکل برطرف شود، البته در کشور عراق تا حدودی این کار سخت است اما ربط دادن معضل ریزگردها در سیستان و بلوچستان به حضور داعش درست نیست.

عباسی خاطر نشان کرد: خانم ابتکار و دیگر متولیان این قضیه باید علمی تر برخورد کنند و همه جوانب را در نظر بگیرند، ایشان باید از دیپلماسی خارجی کمک گرفته و این مشکل را برطرف کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: خانم ابتکار باید همه علت های دخیل در این معضل را بررسی و بعد تصمیم عاجل بگیرد و مهار ریزگردها را به زمان واگذار نکند؛ در حال حاضر ریزگردها مردم را کلافه کرده و زندگی آنها مختل شده است، لذا بهتر است مسئولان در وزارت خارجه، وزارت کشور و سازمان محیط زیست به صورت واحد و یکپارچه عمل کنند و فرافکنی نکنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار