گزارش/

معبری برای ورود به وادی «جهاد کبیر»/ حضور ۳۰۰فومنی در اردوهای جهادی

اردوهای جهادی معبری برای ورود به وادی «جهاد اکبر» است که ۳۰۰جوان بسیجی فومن برای تزکیه نفس و کسب آرامش در این اردوها حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۸۷۱۱۶۰۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از فومن، بسیج به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای کشور از ظرفیت‌های فراوانی برای حضور در عرصه‌های مختلف از جمله عمرانی و محرومیت زدایی برخوردارست و همواره با انجام کارهای عمرانی نسبت به رفع محرومیت اقدام کرده است.

این نهاد انقلابی امروز در عرصه‌های مختلف می‌کوشد تا بیانات مقام معظم رهبری در راستای محرومیت‌زدایی، عدالت محوری و اقتصاد مقاومتی را  تحقق بخشد.

بسيج به عنوان بزرگترين نهاد مردمي و فرهنگي با ارائه طرح‌هاي مختلف از جمله ايجاد حلقه‌هاي صالحين، طرح‌هاي بسبج سازندگي، اردوهاي جهادي، طرح هجرت و ... علاوه بر هدفمند کردن وقت جوانان و نوجوانان اثرات سازنده‌اي بر حوزه‌هاي مختلف اقتصادي، محروميت زدايي، فرهنگي، مذهبي و آگاهي بخشي دارد.

توجه به محرومین و مستضعفین و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی آنها، هم جزو وظایف دینی و انسانی ماست و هم بعنوان یک تکلیف انقلابی و یک راهبرد استراتژیک در گسترش و صدور انقلاب به شرق و غرب عالم نیز به شمار می آید.

حضور در روستاها و مناطق محروم برای دانشجویان و جوانان برای شناخت محرومیت‌ها، کم کردن توقعات و حضور در عرصه کار و تلاش بسیار ارزشمند و بسیار مهم است و اردوهای جهادی معبری برای ورود به وادی «جهاد اکبر» است.

 

اردوهای جهادی یک فرهنگ است که توسط جوانان پرنشاط و با انگیزه باعث تزریق امید و شادابی به مناطق محروم می‌شود و تردیدی نداریم جوانانی که آستین بالا می‌زنند و دستشان به بیل و کلنگ برای ساخت و ساز آبادانی و رفع محرومیت از مردم بی بضاعت آشنا می‌شود دیگر دچار چالش‌های فرهنگی نخواهند شد و این کاری است که دفاع مقدس برای جوانان نسل گذشته انجام داد.

جوانانی که شلوغی شهر را ترک کرده و در قالب گروه های سازندگی به مناطق محروم سفر می کنند از نزدیک با محرومیت برخی هموطنان خود آشنا می‌شوند که این امر علاوه بر تقویت روحیه کمک به همنوع و نیز روحیه جهادی، آنان را برای پذیرش مسئولیت‌های مختلف در آینده آماده می کند.

آغاز اردوهای جهادی با 300 جوان بسیجی در فومن

ناصر جوانمرد، مدیر بسیج سازندگی سپاه ناحیه فومن با بیان اینکه بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری با هدف کمک به سازندگی و رسیدگی به محرومان و روستاییان تشکیل شد، اظهار کرد: ارائه خدمات به محرومان، احداث و تعمیر مساجد، آبرسانی، بازسازی مزار شهدا، احداث سرویس بهداشتی از جمله کارهای اردوهای جهادی است.

وی با بیان اینکه هدف از گروه‌هاي جهادي خودسازي و سازندگي افرادي است كه در راه سازندگي قدم برمي‌دارند و به تقويت بعد معنوي و ايماني خود مي‌پردازند، افزود: ميزان سازندگي و عمراني در گروه‌هاي جهادي بسته به نوع كاري كه صورت مي‌گيرد ميتواند بسيار تاثير گذار در آباداني كشور باشد.

مدیر بسیج سازندگی سپاه ناحیه فومن با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در اعزام به اردوهای جهادی با توجه به تخصصی که دارند در عرصه‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌کنند گفت: جهادگران در این اردوها به فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، بهداشت و درمان، عمرانی، بهسازی و نوسازی مدارس و منازل می‌پردازند.

جوانمرد تصریح کرد: این اردوها و فعالیت‌ها علاوه بر اینکه برای شرکت کنندگان تاثیربسزایی در حوزه‌های مختلف دارد آثار و برکات مهمی برای نقاط محروم و نظام اسلامی ایران خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: حضور بسیجیانی که داوطلبانه و با شوق محل زندگی خود را ترک کرده و به سمت سازندگی مناطق محروم می‌روند همیشه قوت قلبی برای ساکنان منطقه بوده و همواره آبادانی همراه با برکت را برای آن ها به ارمغان آورده است.

مدیر بسیج سازندگی سپاه ناحیه فومن اظهار کرد: تلاش تیمی در جهت رفع محرومیت‌ها آن هم در فضایی دوستانه و البته معنوی موجب تعالی روح و آرامش خاطر جوانان می‌شود؛ کسانی که در این اردوها شرکت می‌کنند حضور در اجتماع و کمک به همنوع را با تمام وجود خود درک می‌نمایند که باید گفت این تاثیر تا ابد بر روح و قلب جهادگران باقی خواهد ماند.

جوانمرد افزود:اردوی جهادی با حضور 300جوان بسیجی محلات فومن در مناطق محروم این شهرستان از هفته آینده آغاز خواهد شد.

برگزاری اردوی هجرت دانش‌آموزی با حضور 70 دانش‌آموز در فومن

وی با بیان اینکه اردوهای هجرت دانش آموزی از ابتدای مردادماه با 70 دانش آموز در مدارس این شهرستان آغاز می‌شود، گفت:  این اردوها با فعالیت‌هایی در زمینه مرمت سازی، بهسازی و رنگ آمیزی برگزار می‌شود.

مدیر بسیج سازندگی سپاه ناحیه فومن با بیان اینکه اردوهای هجرت دانش آموزی با هدف غنی سازی اوقات فراغت و در راستای مهارت آموزی و مشارکت در کارگروهی برگزار می‌شود،  تصریح کرد: آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت گروهی، کمک به سازندگی ، خدمت رسانی ، تقویت روحیه مشارکت پذیری و استفاده از بهره‌گیری از توان فرهنگی، هنری و فکری دانش آموزان از دیگر نتایج و اهداف این اردوها است .

جوانمرد با بیان اینکه امسال 3 واحد آموزشی فومن در طرح هجرت 3 قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در این طرح  کارآفرینی، تقویت حس مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌پذیری دانش آموزان نیز در اولیت برنامه‌ها قرار دارد.

وی اظهار کرد: این طرح گام مناسبی برای کمک به دولت در راستای سازندگی و رفع محرومیت‌هاست  و به عنوان تمرینی سازنده در تقویت همدلی و صمیمیت دانش آموزان بوده و آنان را به خودباوری و فرهنگ کار و تلاش تشویق می کند.

فاصله گرفتن از دنیای خاکی و نزدیکی به افلاکیان از مزایای اردوهای «طرح هجرت»

محمد، دانش‌آموز دوم متوسطه فومن که در حال ثبت نام برای حضور در اردوی طرح هجرت است، اظهار کرد: در اردوهای طرح هجرت علاوه بر اینکه اوقات فراغت ما پر می‌شود، حرفه‌ای هم یاد خواهیم گرفت.

وی افزود: حضور گروه‌ها در طرح هجرت و برای رضای خدا بدون بحث مالی و بدون چشم داشت برکات زیادی را دارد چرا که انسان می‌تواند بعضی اوقات فراغتش را برای جهاد در راه خدا بگذراند.

این دانش آموز جهادگر گفت: در واقع می‌توان گفت در این طرح ما از دنیای خاکی فاصله می‌گیریم و با شرکت در فعالیت‌های خداپسندانه‌ای همچون بهسازی مدارس به افلاکیان نزدیک‌تر خواهیم شد.

 

خودسازی از اهداف بارز اردوهای جهادی

امیر، جوان بسیجی فومن که قرار است در اردوی جهادی این شهرستان حضور یابد اظهار کرد: خودسازی یکی از اهداف بارز اردوهای جهادی است.

وی با بیان اینکه کاری که بدون چشم داشت و منتی انجام شود موجب تقویت اخلاص در انسان می‌شود، افزود: با برگزاری این اردوها بخش کوچکی از مشکلات مردم مناطق محروم حل می‌شود ولی در مقابل می‌تواند یک حرکت، نهضت و الگویی برای کسانی باشد که دغدغه مشکلات مردم را دارند.

این جوان بسیجی فومن گفت: تقویت امید به زندگی و ایجاد انگیزه برای حضور در جوامع روستایی و مناطق محروم، موفقیت در رفع ریشه  بسیاری از محرومیت‌ها یعنی فقر فرهنگی منطقه و ارتقاء آن، ترویج روحیه نشاط و کار، هم چنین ایجاد باور در میان اهالی این مناطق نسبت به توانایی‌های بومی برای حل مسائل و مشکلات، رفع فقر مادی از چهره  منطقه و حرکت به سمت عمران و آبادانی مناطق محروم، از آثار و برکات اردوهای جهادی برای منطقه و اهالی آن است.

امیر با بیان اینکه به جوانان هم سن و سال خودم توصیه می‌کنم که اگر در توانشان است در این جهاد اکبر سهیم شوند، تصریح کرد: حضور جهادگران در مناطق مختلف باعث می‌شود تا در آن منطقه روحیه سازندگی و امید به وجود آید.

گزارش:مائده فلاحتکار ضیابری
ارسال نظرات