فرمانده سپاه تهران بزرگ در مراسم رونمایی از دوکتاب :

جبهه مقاومت می‌طلبد که نویسندگان و هنرمندان نسبت به ثبت و بیان آن اقدام کنند

با حضورسردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ از دو کتاب زندگی شهیدان حامد کوچک‌زاده (مدافع حرم حضرت زینب( س)) و سردار احمد دیندار (فرمانده یگان دریایی لشکر27 حضرت حضرت محمد رسول الله ص) در مرکز تبادل کتاب رونمایی شد.
کد خبر: ۸۷۱۱۰۶۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛به همت موسسه 27بعثت مراسم رونمایی از دو کتاب با عناوین«بی قرار» و «ماهی‌ها دلتنگ نمی‌شوند»  با حضور نویسندگان و پیشکسوتان  دفاع مقدس و خانواده‌ی معزز شهدا در مرکز تبادل کتاب تهران برگزار شد.

در این مراسم سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ با یادی از دلاوری فرماندهان لشکر 27در عملیات رمضان اظهار داشت:‌آن زمان هوا گرم بود و از زمین آتش می‌بارید. مراحل این عملیات حدود 12 روز به طول انجامید و بسیار دشوار بود چرا که رزمندگان توان الحاق با یکدیگر را نداشتند. آن زمان حاج احمد نیز نبود و فرماندهی را حاج همت انجام می‌داد. شهید دستواره،شهید چراغی و شهید کریمی نیز به کمک همت آمده بودند تا تنها نباشد و جای خالی احمد را برایش پر کنند.

وی از تلاش نویسندگان متعهد و دست اندرکاران موسسه 27بعثت برای انعکاس خاطرات و وقایع دفاع مقدس و جبهه ی مقاومت تشکر کرده و افزود:: جبهه مقاومت می‌طلبد که نویسندگان و هنرمندان نسبت به ثبت و بیان آن اقدام کنند . خوشبختانه هم اکنون این کار انجام می‌شود ما نیز در تلاشیم که فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت را به جامعه منتقل کنیم.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به استقبال خارجی ها از ترجمه کتاب‌های دفاع مقدس به زبان‌های دیگر افزود:‌خوشبختانه خارجی‌ها نیز از این کتاب‌ها استقبال کرده‌اند و تشنه معارف دفاع مقدس هستند. برای همین کتاب‌ها و آثار دیگری را به زبان‌های مختلف در دست ترجمه داریم. برنامه ما تا پایان سال این است که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش رونمایی از کتاب داشته باشیم . در ماه‌های آینده حدود هشت جلد کتاب دیگر رونمایی خواهد شد.

احسان احمدی نویسنده کتاب بی‌قرار که به زندگینامه شهید حامد کوچک‌زاده اختصاص دارد در این مراسم گفت:هنوز ناگفته‌های بسیاری در رابطه با شهدا داریم. حامد یکی از این شهدا است که برای شهادت پر می‌زد. او از بچه‌های انقلابی بود و در راه انقلاب جانش را داد.

در بخش دیگری از این مراسم ،اعظم پشت‌مشهدی نویسنده «کتاب ماهی‌ها دلتنگ نمی‌شوند»،گفت:‌این کتاب به زندگی سردار شهید احمد دین‌دار فرمانده یگان دریایی لشکر 27 اختصاص دارد ما با بخش‌هایی از رشادت این فرمانده در فیلم اخراجی‌ها آشنا هستیم. نقش این شهید را آقای امین حیایی در اخراجی‌ها بازی کرده است و مربوط به این بخش از فیلم می‌شود که در حلبچه ماسک‌اش را از صورت خودش برمی‌دارد و به صورت دخترک می‌گذارد در حقیقت کاری است که این شهید در آن زمان انجام داده است.

در پایان این مراسم از نویسندگان و محققان کتاب‌های ماهی دلتنگ نمی‌شوند و بی‌قرار که موسسه نشر 27 بعثت آن‌ها را به چاپ رسانده است تقدیر شد.

در این مراسم معاونین فرمانده سپاه تهران سردار ذوالقدر و سردار ریوندی ، پیرهادی عضو شورای شهرتهران وجمعی از رزمندگان و جانبازان مدافع حرم حضور داشتند.
ارسال نظرات