قائم مقام وزیر بهداشت:

برخورد وزارت بهداشت با مدیرانی که بیش از حق قانونی حقوق دریافت می کنند

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فیش های نجومی یادآور شد: اگر مدیری بیش از میزان قانونی حقوق دریافت کند وزارت بهداشت و درمان برخورد قانونی خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۱۱۰۴۶
|
۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، دکتر ایرج حریرچی در نشست قائم مقام وزیر و معاونت کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش با مجمع نمایندگان استان و هئیت رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در عرصه بهداشت و درمان سیاسی کاری نداریم اظهار کرد: بهداشت و درمان عرصه اختلاف نظر و سیاست نیست.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های درمانی مطلوبی در کشور ایجاد شد تصریح کرد: ایران اسلامی طی 40 سال اخیر پیشرفت های زیادی در عرصه بهداشت و درمان داشته است.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ایران از میان 20 کشور منطقه رتبه 12 را در شاخص بهداشت و درمان دارد یادآور شد: سهم بهداشت و درمان ایران قبل از اجرای طرح تحول سلامت سهم 6.5 درصدی اما اکنون به سهم 7.3 درصدی رسیده است.

حریرچی با بیان اینکه طی مدت 2سال 91 خانه بهداشت در گیلان احداث شده است گفت: گیلان از نظر کمبود و فرسودگی تخت های بیمارستانی دچار مشکل است.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشکلات بیمارستان پورسينا به عنوان بیمارستان تروماي شمال کشور گفت:مشکل سی تی اسکن بیمارستان پورسینا بزودی حل خواهد شد.

وی با تاکید بر عدالت پرداخت ها در زیرمجموعه وزارت بهداشت و درمان اضافه کرد: اختلاف پرداخت در میزان حقوق ميان پزشک و پرستار با اجرای طرح تحول نظام سلامت به نسبت معنی داری در مقایسه با گذشته کاهش یافته است.

حریرچی با بیان اینکه پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت کارانه پرستاران 220 هزار تومان بود افزود: هم اکنون کارانه پرستاران 700 الی 800 هزار تومان است.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی انجام یک میلیون و 420 هزار زایمان طبیعی را از اقدام های مهم در حوزه سلامت کشور ذکر کرد.

حریرچی با بیان اینکه به حوزه سلامت گیلان مطابق با شانیت آن رسیدگی نشده گفت: به ازای هر یک هزار نفر جمعیت 1.3 تخت بیمارستانی گیلان وجود دارد.

وی با اشاره به فیش های نجومی یادآور شد: اگر مدیری بیش از میزان قانونی حقوق دریافت کند وزارت بهداشت و درمان برخورد قانونی خواهد شد.

ارسال نظرات