به مناسبت هفته عفاف و حجاب:

برگزاری نشست تخصصی حجاب با عنوان ابعاد،چالش،شبهات و راهکارها

حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س) شهرستان بافق نشست تخصصی خود را صبح امروز با همت حوزه علمیه خواهران در مکان مکتب الزهرا(س) سابق برگزار نمود.
کد خبر: ۸۷۱۰۹۸۶
|
۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، نشست تخصصی حجاب با حضور فرماندهان پایگاه ها و سرگروه های صالحین و جمعی از اساتید حوزه علمیه خواهران برگزارشد.
در ابتدا مریم تفکری مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) ضمت تبریک هفته عفاف و تشکر از حضور خواهران گفت: همه اعضای خانواده باید در درجه اول این موضوع را درک کنند که زن امانت خدا بر روی زمین است. زن حق ا... است.
وی بیان کرد: زنان ما با حجاب دچار محدودیت نمی شوند و زن طبق گفته خدا باید به حجاب عمل کند آن هم به دو دلیل، 1- حرمت زن به عنوان حق ا... مطرح شده 2- زن را سرمایه لطافت قرار داده است.
در ادامه نشست سمیه السادات حسینی یکی از اساتید حاضر در جلسه به بیان شبهات مطرح شده درباره حجاب نمود و گفت:اولین شبهه ای که اغلب درباره حجاب شنیده می شود این است که حجاب دخالت در آزادی زن است.
و بلافاصله این را می گویند که خداوند در قرآن گفته است (( لا اکراه فی الدین،هیچ اجباری در دین اسلام نیست)) در صورتی که اسلام حجاب را برای زن ضروری دانسته است.
حسینی در پاسخ به این شبهه بیان داشت: در پذیرفتن دین هیچ اجباری وجود ندارد و هر کس می تواند هر دینی را برای خود برگزیند اما وقتی یک دینی پذیرفته شد آن وقت باید احکام و دستورات گفته شده در دین انجام شود. دلیل دیگر ما در کشوری زندگی می کنیم که حکومت آن اسلامی است پس باید طبق قوانین این کشور عمل کنیم.
در ادامه نیز سوالی از سوی یکی از حاضرین مطرح شد که اغلب می گویند مهم پاک بودن دل است. که تفکری در جواب این سوال گفت: چنین نظری بخاطر این است که حجاب را از نظر عقلی باور ندارند. باید این موضوع را کم کم از سنین پایین تر در فرزندان نهادینه کنیم.
خداوند خود مکرر در قرآن گفته است (( امنو و عملو الصالحات )) خداوند ایمان و عمل را در کنار هم قرار داده است و تنها پاکی دل را شرط ندانسته است. پس این حرفی که می گویند مهم دل است این حرف شیطان بیش نیست.
در پایان این نشست خاطر نشان شد که هدف غرب از گفتن آزادی و نبودن حجاب این است تا به کشورهای اسلامی ضربه بزند. تا با متزلزل کردن زنان، مردان را نیز متزلزل کنند. پس باید در مقابل این موضوع ایستاد و نگذاریم دشمن به هدف خود برسد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار