خبرهای داغ:
صبح امروز؛

چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر

چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس در محل فرمانداری با حضور دستگاههای اجرا یا مربوطه تشکیل شد.
کد خبر: ۸۷۱۰۸۲۸
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از گنبدکاووس،چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس در محل فرمانداری با حضور دستگاههای اجرا یا مربوطه تشکیل شد. معاونت استانداری و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت : با همکاری کمیته ملی ذیربط از 20 خرداد ماه تا 10 تیر ماه سال جاری 120 برنامه با رویکرد فرهنگی، پیشگیری و اموزشی در جهت مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر برگزار شد.

محمد حمیدی افزود : لازم است جهت بعضی از مشاغل پرخطر چون خبازان در تمدید آزمایش 6 ماهه آنان تست مرفین در دستور کار قرار گیرد تا مراحل پیشگیری و ترک این افراد زودتر صورت گیرد.

وی ادامه داد : در سال گذشته سه محله آلوده استان که دو محله در گرگان و یک محله در گنبد بود جهت پاکسازی به صورت پایلوت در دستور کار استانداری قرار گرفت و این محلات در سال 95 به 14 منطقه آلوده در سرتاسر استان ارتقا یافت که منطقه دیگر پیشنهادی شهرستان محله سیدآباد است.

حمیدی تصریح کرد : جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، کلاسهای آموزشی در مراکز دهستانها با همکاری شوراها و بخشداری ها صورت گیرد یا بستر فعالیت ورزشی برای بانوان فراهم و هدف از این کار حضور بانوان در فعالیت های ورزشی ، اجتماعی باشد.

فرماندار ویژه اظهار داشت : در هر هفته یک مدرسه با نگاه محوری ، آشنایی با آسیب های اجتماعی مواد مخدر به صورت کلاسهای آموزشی یا برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته شود.

مدیرکل گمرک استان نیز گفت : مرز اینچه برون و گمرک استان یکی از مرزهای مهم ترانزیت و صادرات است که نگاه ویژه استان و شهرستان تجهیز مرز به سیستم های کنترل جدید است.

علی اکبر شامانی افزود : از سال گذشته 2 مقوله در بحث تجهیز در دستور کار داشتیم که یا رایزنی های صورت گرفته ، دیروز در پایتخت 20 میلیارد تومان جهت خرید دستگاه ایکس ری کانتینری تخصیص یافت و قرار است طی یکی ، دو هفته آینده جانمایی سایت آن صورت گرفته و در دی یا بهمن ماه این دستگاه استقرار یابد.

وی موضوع بعدی را سگ موادیاب عنوان کرد و گفت : یکی از سیستم هایی که سریع جواب خواهد داد سگ موادیاب است و در این مقوله قرار است دو مربی به مدت یکماه در تهران اموزش لازم را دیده و اویل شهریور ماه این دو مربی به همراه 2 سگ موادیاب که هر یک به ارزش 80 میلیون تومان خواهد بود شروع به فعالیت نمایند.

شامانی ادامه داد : این سگ ها به همراه مربی در هر کجا استان که نیاز به انها باشد حضور خواهند یافت.

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس گفت : جهت توانمندسازی محله اسلام آباد 20 میلیون تومان با رویکرد اجتماع محور در نظر گرفته شده است.

محمدرضا شهورادی افزود : قرار بود در این محله پایگاه خدمات اجتماعی دایر شود که متاسفانه طی یکسال گذشته اعتباری در نر گرفته نشده و اگر این پایگاه دایر شود روستاهای افغان آباد ، قلندرآباد نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

رئیس مرکز بهداشت در این جلسه گفت : شیفت عصر مرکز دولتی ترک اعتیاد دایر شد و این مرکز به جز ساعات اداری 8 تا 12 در ساعات 12 تا 4 عصر نیز خدمات دهی انجام می دهد.

فرهاد بدیعی افزود : 16 مرکز TIC و مرکز درمان و آموزش در شهرستان وجود دارد و در محله اسلام آباد 180 نفر در بحث پیشگیری از اعتیاد آموزشهای لازم را دیده و 5 نفر به صورت رایگان در بخش زنان و زایمان خدمات دهی شدند.

مدیر آموزش و پرورش در این جلسه گفت : قرار است در ایام هفته روزهای دوشنبه کلاسهای آموزشی در مدارس سطح شهرستان برگزار شود و از 307 کلاس تاکنون 133 کلاس فعالیت خود را آغاز نمودند.

علیرضا حسین زاده افزود : در دارالقرآن 16 کلاس با ظرفیت 356 نفر دانش آموز قرآن سطح یک تا 10 را آموزش خواهند دید همچنین 42 نفر از اولیا و 36 نفر از همکاران از این کلاس بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد : کانون فرهنگی میثاق خواهران 7 کلاس با 64 نفر کلاسهایی چون آرایشگری ، نقاشی ، مکالمه زبان و غیره و کانون فرهنگی رجایی پسران ، 10 کلاس با 107 نفر در رشته هایی چون خوشنویسی ، طراحی و غیره در طول تابستان آموزش خواهند داد.

حسین زاده تصریح کرد : 48 کانون ورزشی با 38 مربی و یکهزار و 200 دانش آموز در سطح شهرستان آموزش ورزش خواهند داشت.

وی اضافه کرد : کانون بعثت داشلی برون 15 کلاس با 247 نفر دانش اموز را در این بخش آموزش رایانه ، فوتبال ، فوتسال ، والیبال و غیره را خواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار