خبرگزاری بسیج: خودروی خورشیدی موسوم به غزال ایرانی در مسیر تور دریای خزر تا خلیج فارس، روز یکشنبه بیست و هفتم تیر ماه ازساعت 10 صبح، ساعاتی را میهمان آسایشگاه خیریه کهریزک خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۱۰۷۹۰
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ در یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده، سازندگان خودروی خورشیدی غزال ایرانی 3 برآن شدند تا پروژه تور دریای خزر تا خلیج فارس را به اجراء بگذارند.

این خودروی خورشیدی که در دانشکده مهندسی مکانیک و پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران در سال 94 طراحی وساخته شده، قرار است در یک تور 8 روزه حرکت خود را از بندر انزلی آغاز و در مروارید زیبای خلیج فارس- جزیره کیش به کار خود پایان دهد.

این خودرو همچنین در مسیر حرکت خود از شهرهایی چون رشت، قزوین، تهران، کاشان، اصفهان، یزد، شیراز و بندرعباس عبور خواهد کرد تا ضمن توقف در این شهرها، پاسخگوی بازدید کنندگان و اقشار مختلف جامعه بویژه فعالان حوزه صنعت باشد.

«غزال ایرانی 3» قرار است در دومین روز از مسیر حرکت خود در تهران، ساعاتی را میهمان آسایشگاه خیریه کهریزک خواهد بود و پس از آن به حرم مطهر امام راحل عزیمت خواهد کرد.

گفتنی است خودروی خورشیدی غزال ایرانی 3، درسال 94 توسط تیم خودرو خورشیدی دانشگاه تهران به عنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی استرالیا 2015 شرکت کرد.

این خودرو همچنین با حضور 46 تیم از 25 کشور مطرح جهان به رقابت پرداخت که در پیست سرعت در شهر داروین بین 12 تیم شرکت کننده در کلاس کروز مقام سوم و در مسابقات 3000 کیلومتری از شهر داروین به آدلاید استرالیا مقام هفتم را کسب کرد.

ارسال نظرات