خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 از اجرای ویژه برنامه های آموزش محور به مناسبت هفته بدون نایلکس در میادین میوه و تره بار و نقاط پرتردد این منطقه جنوبی خبرداد.
کد خبر: ۸۷۱۰۴۲۴
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سید احمد صفوی گفت: مدیریت شهری منطقه20 به منظور آگاه سازی عمومی و ترویج فرهنگ استفاده از کیسه های پارچه ای و تجزیه پذیر، صدها ویژه برنامه آموزشی و فرهنگی از 21 تا 27 تیرماه اجرا می کند.

صفوی با اشاره به اینکه این ویژه برنامه های زیست محیطی با محوریت عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی برای پنجمین سال متوالی به اجرا درآمده است، افزود: آموزش های چهره به چهره، توزیع کیسه های پارچه ای و زیست تجزیه پذیر و اجرای برنامه های نمایشی وهنری با محوریت مضرات کیسه های پلاستیکی در محیط زیست از جمله برنامه هایی است که برای این هفته تدارک دیده شده است که در میادین میوه و تره بار، بوستان ها، میادین مهم و نقاط پرتردد اجرا می شود.

وی کودکان، جوانان و نوجوانان را مهمترین گروه هدف این طرح معرفی کرد و گفت: بخشی از ویژه برنامه های این طرح برای مراکز پایگا های تابستانی و اوقات فراغت که در سطح مدارس در حال اجراست تدارک دیده شده است تا اهداف این طرح زیست محیطی در قشر حساس دانش آموزی نیز نهادینه شود.

شهردار منطقه 20 ایجاد حساسیت در شهروندان در خصوص مضرات کیسه های پلاستیکی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و افزود: ویژه برنامه های آموزش محور زیست محیطی همواره از اولویت های مدیریت شهری است و علاوه بر مناسبت های خاص، در طول سال نیز با عناوین مختلف از جمله طرح آسمان آبی زمین پاک در مراکز فرهنگی و سراهای محله انجام می شود.

بر اساس این گزارش ویژه برنامه های هفته بدون نایلکس با مشارکت ادارات محیط زیست، بازیافت و آموزش شهروندی شهرداری منطقه 20 از 21 تا 27 تیرماه در منطقه 20 به اجرا در می آید.

ارسال نظرات