مسئول سیاسی سپاه ناحیه نهاوند:

جنگ نرم دشمن حجاب را از جایگاه حقیقی خود دور کرده است

مسئول سیاسی سپاه ناحیه نهاوند گفت: ورود اندیشه‌های غیر اسلامی یا همان جنگ نرم دشمن سبب شده تا امروز حجاب از جایگاه حقیقی خود فاصله بگیرد و شاهد رفتارهایی باشیم که نه تنها با دین بلکه با عرف هم سنجشی نداشته باشد.
کد خبر: ۸۷۱۰۰۵۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

حبیب‌الله باشنا در گفتگو با خبرنگار بسیج ضمن تبریک هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: یکی از فاکتورهای اصلی جنگ نرم عفاف و حجاب است.

وی افزود: با توجه به تاکید بر دو مولفه اصلی عفاف و حجاب به عنوان عوامل توسعه و تقویت نهاد ارزشمند خانواده انتخاب یک هفته به عنوان عفاف و حجاب ضروری بوده و ضمن ارزش نهادن به آن جلوگیری از خدشه‌دار شدن این دو مولفه نیز الزامی است.

مسئول سیاسی سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در شهرستان گفت: 10 عنوان برنامه‌ در سپاه ناحیه نهاوند پیش بینی شده که مهمترین برنامه‌ها تجمع مدافعان حریم خانواده، نشست تخصصی عفاف و حجاب مخصوص مدیران اقشار، همایش همسران پاسدار، نقش مادران و پدران در عفاف و حجاب ، غرفه پاسخگویی به شبهات و... است.

وی در مورد وضعیت کنونی عفاف و حجاب در جامعه بیان داشت: با توجه به اینکه عفاف و حجاب در وجود انسان‌ها نهادینه می‌شود و وجدان را بیدار می‌سازد از این رو باید باطن مردم در این خصوص تقویت شود.

باشنا ادامه داد: باید با حفظ حرمت و حریم افراد و توجه به اسلامی و انسانی بودن موضوع عفاف و حجاب، از نگاه سطحی، جنسیتی و منفعت طلبی در این خصوص پرهیز شود .

وی تصریح کرد: با نهادینه شدن این مهم، نظارت الهی و تقویت در خود کنترلی مردم با موفقیت همراه خواهد بود چراکه هدف از عفاف و حجاب ساختن اراده با ملاک‌ها و ارزش‌های انسان‌ها است.

در ادامه سخنانش ابراز داشت: شاخصه‌های ارزیابی موضوع عفاف و حجاب باید به گونه‌ای باشد که به تقویت باطن، اراده و ارزش‌های وجودی منجر شود.

مسئول سیاسی سپاه نهاوند با بیان اینکه دشمنان نمی‌توانند حجاب زن مسلمان را تحمل کنند و با توطئه‌ها و ترفندهای مختلف سعی در از بین بردن ارزش‌های حاکم در جامعه اسلامی از جمله عفاف و حجاب دارند، گفت: ترویج فرهنگ بی‌حجابی یکی از مهمترین اهداف دشمنان انقلاب اسلامی است و آن را مورد هدف قرار داده‌اند و درصدد رسیدن به اهداف شوم خود هستند.

وی ادامه داد: اهداف شوم دشمنان از ترویج بی‌حجابی در جامعه تضعیف بنیان خانواده، دین گریزی جوانان، بی غیرت کردن جوانان نسبت به دین و اسلام، از بین بردن پایه‌های دین اسلام و ولی فقیه در جامعه اسلامی است.

ظیفه اصلی در خصوص عفاف و حجاب به عهده آموزش پرورش و خانواده‌هاست

باشنا یادآور شد: با توجه به اینکه زدودن غیرت و ترویج بی بند وباری و بد حجابی یکی از راهبردهای دشمنان در جوامع اسلامی است برای مقابله با این امر در نخستین گام باید عواقب خطر به منظور کنترل و از بین بردن ضایعه شناسایی شود.

وی ابراز داشت: تا مادامی که جامعه نسبت به خطراتی که آن را تهدید می کند آگاه نباشد، نمی تواند راهکارهای عملی برای مهار آن ارائه دهد.

مسئول سیاسی سپاه نهاوند با بیان اینکه اسلام دین علم است و پشت هر دستور آن دنیایی از منفعت برای مسلمانان نهفته است، افزود: به طور قطع الزام حجاب برای مسلمانان به نفع خود آنان است و هر کس که از این راه دوری کند در نهایت با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام هم برای زنان و هم برای مردان شاخصه‌هایی برای حجاب و عفاف تعیین کرده است، گفت: حجاب نه به عنوان یک تفاوت در نگاه اندیشه بلکه در جایگاه الگوی متعارف و پسندیده به همه مسلمانان معرفی شده است .

باشنا اضافه کرد: ورود اندیشه‌های غیر اسلامی یا همان جنگ نرم دشمن سبب شده تا امروز حجاب از جایگاه حقیقی خود فاصله بگیرد و شاهد رفتارهایی باشیم که نه تنها با دین بلکه با عرف هم سنجشی نداشته باشد.

وی با اشاره به راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: برخورد با بد حجابان راه اصلی نیست بلکه باید در مقاطع پایین‌تر مانند دبستان و راهنمایی و دبیرستان آموزش داده شده و پیگیری شود.

مسئول سیاسی سپاه نهاوند با بیان اینکه وظیفه اصلی در خصوص عفاف و حجاب به عهده آموزش پرورش و خانواده‌ها است، عنوان کرد: به طور واضح عفاف و حجاب یک علت و معلول است که علت اصلی آن می تواند ایمان باشد و اگر انسان با ایمان باشد به دنبال آن حیا و عفت نیز دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار