مسوول بسیج کارگری استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با «بسیج»:

حقوق کارگران در دولت تدبیر و امید پایمال شد

شهرکی با بیان اینکه کارگران در دولت جدید کمتر توجه شده است افزود: حقوق کارگران پاس کاری می شود و مسوولان از رسیدگی و توجه طفره می روند، بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل می شوند،وعده های مسوولان برای پاسخگویی به مطالبات کارگری روی کاغذ مانده است.
کد خبر: ۸۷۰۹۹۳۶
|
۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

نادر شهرکی مسوول بسیج کارگری استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: تاکیدات فراوانی در احادیث و روایات وجود دارد که اهمیت خاصی به قشر کارگری داده اند، کارگران در جامعه اقشاری بی ریا ، کم توقع و پر تلاش هستند؛ دسترنج کارگران، نانی حلال و طیب است.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم به کارگران کمتر توجه شده است افزود: متأسفانه حقوق کارگران بین مسئولان پاس کاری می شود و مسوولان از رسیدگی و توجه طفره می روند، بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل می شوند و وعده های مسوولان برای پاسخگویی به مطالبات کارگری روی کاغذ مانده است.

شهرکی بیان داشت: یک واحد تولیدی بعد از 23سال به دلیل بالارفتن اقساط تعطیل شده است و کارگران با سابقه فعالیت 23 ساله از کارخانه اخراج شده اند و خانواده های کارگری به مشکلات عدیده اقتصادی برخورد کرده اند که اغلب هم نمی توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند یا بالارفتن سن مانع از فعالیت در سایر بخش های تولیدی است.

مسوول بسیج کارگری سیستان و بلوچستان بیان داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی آسیب شناسی شده است و مشکلات کارگران و واحدهای تولیدی را به سطوح بالای مدیرتی فرستادیم علی رغم پیگیری های فراوان، در عمل هیچ کاری نشده است.

وی در خاتمه افزود: نهایت تشکر و قدردانی از زحمات کارگران کشورمان دارم بلاخص کارگران کم توقع در استان سیستان و بلوچستان با وجود اینکه مطالبات فراوانی از مسوولان و کارفرمایان داشته اند ولی تجمعات و اعتراضاتی راه اندازی نکرده اند.

ارسال نظرات