مجتبی شاکری در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

دلایل فراگیر شدن طلاق در کشور

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران گفت: مطالبی که در فضای مجازی منتشر می شود تأثیر بسیار زیادی بر زندگی و اعتقادات افراد داشته و پدیده طلاق را با تشدید روبرو کرده است.
کد خبر: ۸۷۰۹۸۲۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش طلاق در کشور و دلایل آن اظهار داشت: گسترش پدیده طلاق در جامعه ما علت های مختلفی دارد.

وی در ادامه مطلب گفت: وضعیت معیشتی، اشتغال، مسکن، نوع اداره زندگی افراد و عدم آرامش ناشی از آن موجب بالا گرفتن اختلافات در زوج ها و در نهایت به جداشدن و طلاق منجر می شود.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران بیان داشت: باید اذعان کنیم مطالبی که در فضای مجازی منتشر می شود تأثیر بسیار زیادی بر زندگی و اعتقادات افراد داشته و پدیده طلاق را با تشدید روبرو کرده است؛ افراد در فضای مجازی بدون هیچگونه تعهدی نسبت به هم با یکدیگر زندگی می کنند چراکه زندگی پایدار و اصولی ، تعهد آور است و افراد تحمل این نوع زندگی ها را ندارند.

شاکری در پایان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از دلایل اختلافات زوج ها و بالا گرفتن پدیده طلاق در جامعه ما ازدواج در سن بالاست، در حال حاضر شرایط جامعه به گونه ای است که افراد در سنین بالا ازدواج می کنند و این مسئله موجب کم شدن تحمل، گذشت و مدارا شده و به عمیق تر شدن اختلافات دامن می زند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار