حجت الاسلام پژمان‎فر در گفت و گو با «بسیج»:

صالحی در تحمیل خسارت محض نقش ویژه داشت/وقتی تحریم‌ها باقی است، چرا ما از برگ برنده‌های هسته‌ای دست بکشیم؟/برجام متوقف شود

نماینده مردم مشهد گفت: آقای صالحی با توجه به اظهار پشیمانی های که نسبت به این قضیه داشتند باید به عنوان یک مسئول، نقش فعال تری برای الزام طرف مقابل به خوش عهدی بازی کنند تا بتوانند بخشی از این ضررهایی که متوجه کشور شده را جبران کنند.
کد خبر: ۸۷۰۹۰۰۸
|
۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
حجت الاسلام نصرالله پژمان‎فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش اظهارات اخیر علی اکبر صالحی درباره توطئه ی در راه در دوران پسابرجام، با بیان اینکه ما در یک مقطع حساس تاریخی قرار داریم و در این مقطع همه انسان ها در مقابل آزمون سختی قرار گرفته‎اند و امتحان خود را پس می‎دهند اظهار داشت: علی رغم این همه امتحان‎های فراوانی که که تاریخ ما گواهی می‎دهد، نشانه بد عهدی‎ها و شیطنت‎های امریکاییها در تاریخ ما وجود داشته و ما حتی یک مورد به عنوان نمونه منصفانه‎ای به نفع خود نمی‎بینیم، بعضی افراد در ارتباط با موضوع رابطه با امریکا سینه چاک وارد شدند.

پژمان‎فر در ادامه این مطلب توضیح داد: این افراد مذاکره با امریکا را به عنوان یک فرصت طلایی معرفی کردند که برای جمهوری اسلامی ایجادشده که باید خودمان را در آغوش امریکا بیندازیم و می‎توانیم تمامی مطالبات جمهوری اسلامی و مردم و همه مسائل خود در حوزه رابطه با امریکا و حتی رابطه با اسرائیل را پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: این خوشی‎هایی که برخی برای خود ترسیم نمودند و یک دنیا عزت و اقتدار برای خود تعریف کردند نشان دهنده این است که این خوشی‎های زودگذر پایدار نیست و تمامی این اتفاقات در تاریخ ما خواهد ماند و به تعبیر گذشتگان زمستان می‎گذرد و روسیاهی  آن برای ذغال می‎ماند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه این مطلب عنوان کرد: این دورانی است که آقایان دولتی منافع و مصالح کشور را قربانی کردند و به بهانه اینکه یک اتفاق بزرگ را نه تنها در کشور خودمان بلکه در مقابل گفتمانی که بسیاری از آزادی‎خواهان جهان به ما اقتداکرده بودند، ایجاد نمایند، با راه رفتن‎ها و لبخندهای دیپلماتیک برای وقوع آن تلاش کردند. رفتار این آقایان و بدعمل کردن آن‎ها از خاطره مردم ما و تاریخ انقلاب ما محو نخواهد شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد: البته امروز راه برای جبران این رفتارها وجود دارد و رهبری معظم انقلاب  نیز در دیدار خود با مسئولین به این مسئله اشاره فرمودند و تذکر دادند که از ادامه بعضی رفتارهایی که به ضرر ماست جلوگیری به عمل آید؛ مانند تذکری که به آقای صالحی دادند که نباید به خواسته های جدید طرف مقابل پاسخ مثبت داده شود و تذکرات دیگری که به مسئولین در مورد مسائل هسته‎ای دادند.

پژمان‎فر ادامه داد: بر این اساس باید با توجه به بدعهدی هایی که امریکا داشت، ادامه همکاری خودمان را تعلیق و متوقف کنیم تا اینکه امریکایی‎ها نشان دهند در ارتباط با موضوع هسته‎ای به غیر امتیاز گرفتن از ما کاری خواهند کرد یا نه. قرار بود تحریم‎ها برداشته شود اما اکنون اگر بنا داشتند که تحریم ها را برندارند حالا به هر بهانه ای، ما چرا از امتیازهایی که داشتیم و به عنوان برگ برنده برای ما بود دست برداریم؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه این مطلب افزود: قطعا این توقف باید صورت گیرد تا اینکه ببینند اگر طرف مقابل حسن نیتی دارد نشان دهد و اگر ندارد ما طبق همان روندی که داشتیم با سرعت برگردیم و گذشته‌‎ای را که مقداری آسیب برای ما داشته احیا کنیم.

پژمان‎فر در خصوص نقش صالحی در تحمیل این خسارت محض برجام به کشور تصریح کرد: آقای صالحی نیز باید به گذشته خود نگاه کند؛ چراکه اگر در این موضوع ورود پیدا نمی‎کرد خیلی از این مسائل رقم نمی‎خورد و امتحان خیلی بدی از ناحیه خود دادند.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به اظهارات و فریادهای احساسی دروغین بعضی افراد در مجلس که ما اجازه نمی‎دهیم منافع کشور به هیچ وجه پایمال شود گفت: امروز برخی‎ها وجود دارند که در مقابل این خسارت محضی که برجام داشت هنوز پاسخی ندارند که ارائه کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خاتمه خاطر نشان کرد: آقای صالحی نیز با توجه به اظهار پشیمانی های که نسبت به این قضیه داشتند باید به عنوان یک مسئول، نقش فعال تری برای الزام طرف مقابل به خوش عهدی بازی کنند تا بتوانند بخشی از این ضررهایی که متوجه کشور شده را جبران کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار