آتش سوزی بازار رشت با نبرد ۷1 آتش نشان مهار شد

آتش سوزی بازار رشت با نبرد۷۱ آتش نشان و ظرف کمتر از ۲۵ دقیقه مهار شد.
کد خبر: ۸۷۰۸۷۳۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، آتش سوزی واقع در خیابان شیک، کوچه زیبایی، جنب پاساژ قدیری که در ساعت ۱۳:۱۷ دقیقه ظهر امروز ۲۰ تیر ماه ۹۵ به مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ آتش نشانی  اطلاع داده شده بود با نبرد ۷۱ تن آتش نشان از ۱۲ ایستگاه آتش نشانی با استفاده از ۲۳ خودروی اطفایی مهار و اطفا شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی رشت در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن تشریح این حادثه اظهار کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه، مغازه ها و مراکز تجاری متصل به هم بی درنگ چندین ایستگاه آتش نشانی با خودروهای سنگین به محل آتش سوزی اعزام شدند.

 وی با اشاره به اینکه نخستین آتش نشانان اعزامی از بازار رشت  ظرف کمتر از ۲ دقیقه به محل آتش سوزی رسیدند افزود: ارزیابی و گزارش های اولیه نخستین فرمانده آتش نشانان اعزامی از محل آتش سوزی حکایت از وسعت زیاد و احتمال گسترش آتش را داشت که بیدرنگ با اعلام وضعیت فوق العاده تمامی افسران ارشد سازمان آتش نشانی به محل آتش سوزی فراخوان شدند.

رمضانی خاطر نشان کرد: به محض پیوستن تیم های اعزامی به یکدیگر از ۴ ناحیه آتش سوزی را محاصره کردند و آرام آرام ضمن پیشگیری از گسترش حریق، دامنه آتش تنگ تر و توانستند ظرف کمتر از ۲۵ دقیقه حریق را مهار کنند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی رشت افزود: با توجه به اینکه آتش سوزی در ابتدای خیابان شیک اتفاق افتاد خوشبختانه خودروهای آتش نشانی توانستند با دسترسی مناسب به محل حادثه ضمن پیشگیری از گسترش آتش سوزی در کمترین زمان ممکن عملیات مهار آتش را برای آتش نشانان سهل تر کنند.

وی تصریح کرد: اگر این آتش سوزی در مرکز بازار رشت اتفاق می افتاد به علت عدم دسترسی مناسب خودروهای آتش نشانی گسترش آتش سوزی در کوتاه ترین زمان حتمی بود.

رمضانی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از آتش نشانان پر تلاش شهر باران برای یکایک این فرشتگان نجات آرزوی توفیق در ماموریت های محوله را داشت.

ارسال نظرات