مسوول بسیج کارگری استان خراسان شمالی در گفتگو با «بسیج»:

جامعه کارگری خواستار شفاف‌سازی فیش‌های مدیران دولتی است

حسین حقانی با بیان اینکه ترازوی حقوقی باید عادلانه باشد افزود: چرا در کفه ترازوی حقوقی، حقوق مدیران غیر متعارف سنگین باشد و کفه حقوق کارگران تا این اندازه سبک باشد؟! و همچون کاه و کوهی غیر قابل مقایسه باشد.
کد خبر: ۸۷۰۸۴۵۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

حسین حقانی مسوول بسیج کارگری استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به افشای فیش های نجومی برخی مدیران دولتی، اظهار داشت: فیش های حقوقی مدیران دولتی باید شفاف سازی شود، آنچه از رسانه ها انتظار می رود این است که مطالبه گری در جامعه کارگری را رشد دهند.

وی با بیان اینکه ترازوی حقوقی باید عادلانه باشد افزود: چرا در کفه ترازوی حقوقی، حقوق مدیران غیر متعارف باید سنگین باشد و کفه حقوق کارگران تا این اندازه سبک باشد؟! و همچون کاه و کوهی غیر قابل مقایسه باشد.

حقانی بیان داشت:  وضعیت اقتصادی و قوانین در راستای موقعیت کارفرمایان است، در استان خراسان شمالی، حقوق معوقه کارگران به شکل جریانی عادی درآمده است و مدیران اجرایی تا 5 ماه پرداخت حقوق معوق را طبیعی می دانند.

مسوول بسیج کارگری  افزود: بسیاری از مدیران صنایع عمده درصدد برآمده اند تا نیروهای خود را تعدیل کنند و کارگران را دچار استرس کاری کرده اند که کار را از دست ندهند ولی با حقوق معوقه وفق یابند.

حقانی اذعان داشت: حقوق کار در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و پرداخت سر موعد کاری را ضرورت دانسته اند ولی متاسفانه مدیرانی درک صحیح از موقعیت کارگران نداشته و حقوقی غیر متعارف دریافت می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار