خبرهای داغ:
با حضور 1300 نفر از دانش‌آموزان بسیجی صورت می‌گیرد

برگزاری دوره آموزشی فرهنگی تربیتی یاوران ولایت در همدان

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان همدان دوره آموزشی فرهنگی تربیتی یاوران ولایت در دو مرحله استانی و شهرستانی با حضور 1300 نفر در استان همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۸۰۰۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱

محمدتقی امیدی‌ساکت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج در همدان از برگزاری دوره آموزشی فرهنگی تربیتی یاوران ولایت در استان همدان خبر داد و اظهار داشت: این دوره 20 تیر ماه با حضور مسئولان آموزش و پرورش و سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی فرهنگی تربیتی یاوران ولایت در دو مرحله استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، افزود: مرحله استانی ویژه فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش‌آموزی مدارس استان همدان است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان همدان تصریح کرد: مرحله استانی به صورت متمرکز با حضور 300 نفر از فرماندهان پایگاه های مقاومت دانش‌آموزی در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله دوم نیز به صورت شهرستانی و غیرمتمرکز برگزار می‌شود، گفت: در این مرحله نیز حدود یک هزار نفر از اعضای شوراهای بسیج دانش‌آموزی استان آموزش می‌بینند.

امیدی‌ساکت ابراز داشت: مرحله استانی نیز در دو مرحله از 20 تا 24 تیر ماه برای خواهران با سخنرانی سردار ابوحمزه فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) و از 25 تا 30 تیر ماه برای برادران با سخنرانی دکتر فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در سازمان گستره بسیج دانش‌آموزی کشور میلیون‌ها جوان در سطح کشور و ده‌ها هزار دانش‌آموز در سطح استان با استعدادها و علایق مختلف در کنار تحصیل مشغول فعالیت در تشکل‌هایی به نام بسیج دانش‌آموزی هستند، تشکلی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان تشکل امین یاد می‌کنند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان همدان با بیان اینکه در هر مدرسه یک پایگاه مقاومت بسیج دانش‌آموزی فعال است، عنوان کرد: در کنار بسیجیان مجموعه بسیج دانش‌آموزی باید فردی به عنوان مسئول باشد که به عنوان فرمانده واحد مقاومت بسیج دانش‌آموزی مدرسه است.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه فرماندهی امر مهمی است و دانش‌آموزان از تجربه کاری مدیریت کمتری برخوردار هستند بنابراین آموزش و میدان دادن به آنها منجر به استفاده از ظرفیت و قابلیت‌های بی بدیل آنها در تحقق اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران و در عرصه تعلیم تربیت می‌شود.

امیدی‌ساکت با بیان اینکه امید است با این آموزش‌ها در آینده‌ای نزدیک از برکات این دانش‌آموزان بهره‌مند باشیم، تصریح کرد: سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان در نظر دارد به منظور تحقق این امر مهم دوره آموزشی یاوران ولایت را برگزار کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه حاکم است و مصداق عینی آن نیز شهدای مدافع حرم هستند این دوره امسال با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم استان برگزار می شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان همدان گفت: این دوره با مشارکت آموزش و پرورش استان به صورت شبانه روزی و با شعار «مدرسه انقلابی، دانش‌آموز انقلابی» برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دوره یاوران ولایت با رویکرد دانش‌آموز محوری و در راستای ایجاد تحرک و پویایی در واحدهای مقاومت دانش‌آموزی برای تربیت نیروهایی در طراز انقلاب و تحقق جامعه اسلامی اجرایی می‌شود.

امیدی‌ساکت با اشاره به اهداف دوره اظهار داشت: هدف از این دوره ایجاد تحرک و پویایی در سطح واحدهای مقاومت در مدارس، رشد و ارتقای استعدادهای دانش‌آموزان نخبه در قالب مسئولیت فرمانده واحدی مدارس، رشد و ارتقای معرفت و بینش و نهادینهسازی شاخص‌های تربیتی در دانش‌آموزان و ایجاد زمینه پذیرش مسئولیت در آینده(کادرسازی) با ایجاد بسترهای علمی و مهارتی است.

وی با بیان اینکه ما چهار مرحله شناسایی، آموزش، توانمندسازی و به کارگیری را دنبال می‌کنیم، عنوان کرد: در حال حاضر دانش‌آموزان شناسایی شده‌اند و تحت آموزش قرار می‌گیرند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان همدان خاطرنشان کرد: برنامه‌های تدارک دیده شده در این دوره حول محورهای فرهنگی، تربیتی و مهارتی است.

وی اضافه کرد: کارگاه های آموزشی، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس، حضور بر مزار شهدای مدافع حرم، بازدیدهای علمی، کارگاه‌های توانمندسازی، محفل انس با قرآن، کلاس اخلاق و مرام تشکیلاتی، آموزش روند حفظ قرآن و... از جمله برنامه‌های اجرایی این دوره است.

امیدی‌ساکت با اشاره به حساسیت بالای دوره خاطرنشان کرد: این امر مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و تلاش کرده‌ایم تا برنامه‌های خوبی در این دوره داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات