فرمانده سپاه ناحیه آستارا:

اردوهای جهادی مصداق کامل شعار «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» است

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با بیان اینکه اردوهای جهادی مصداق کامل شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است، افزود: حضور در فعالیت های جهادی خود نمونه ای از تحقق شعار سال است و اقداماتی هم که در این راستا انجام شده به طور کامل گویای این امر است.
کد خبر: ۸۷۰۷۹۱۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷

به گزارش بسیج از آستارا، سرهنگ پاسدار محمد علی علی‌زاده، در آیین افتتاحیه و عزیمت اردوهای جهادی بسیج سازندگی این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه‌های سازندگی، آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت‌های گروهی، کمک به توسعه و سازندگی و رفع محرومیت در کشور به ویژه در روستاها و مناطق محروم از اهداف برگزاری اردوهای جهادی است.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی مصداق کامل شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است، افزود: حضور در فعالیت های جهادی خود نمونه ای از تحقق شعار سال است و اقداماتی هم که در این راستا انجام شده به طور کامل گویای این امر می‌باشد.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا تصریح کرد: در قالب اردوهای جهادی جهادگران بسیجی اقداماتی نظیر کمک به ساخت مسکن برای محرومین، خانه بهداشت و مدرسه و مرمت و زیباسازی مدارس می‌کنند و همچنین کلاس های آموزشی برای مردم مناطق محروم برگزار کرده و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهند.

سرهنگ علی‌زاده با بیان اینکه بسیج سازندگی به منظور استفاده از نیرو و نشاط جوانان برای سازندگی کشور در اوقات فراغت به فرمان مقام معظم رهبری در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ تاسیس شد، گفت: بسیج سازندگی در سال های اخیر زمینه های مناسبی در جهت استفاده از انرژی عظیم و نهفته در آحاد مردم به ویژه جوانان را در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور فراهم کرد و این سازمان با به کار گیری قشر جوان در سازندگی، عمران و توسعه و آبادانی کشور به ویژه در روستاها و مناطق محروم نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در بندر آستارا قدم های مثمری را در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی برداشته است، اظهارکرد: در سال گذشته یک میلیارد تومان در قالب اقتصاد مقاومتی به متقاضیان تسهیلات داده شد.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با بیان اینکه این تسهیلات به ۷۰ نفر داده شد، افزود: با اعطای این تسهیلات برای ۱۵۰ نفر اشتغال زایی شد.

سرهنگ علی‌زاده ادامه داد: این مقدار تسهیلات برای توسعه طرح های بسیج سازندگی نظیر داربستی کردن و توسعه باغ کیوی، پرورش مرغ بومی، کبک، بلدرچین و اردک گوشتی، دامداری و تولید عسل پرداخت شد.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی یک نسخه شفابخش است که توسط مقام معظم رهبری عنوان شده و در این راستا بسیج وارد میدان کارشده و از این نسخه شفابخش برای نجات کشور در حال فعالیت است.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با اشاره به اینکه ۹ پروانه ساخت از طرف کمیته امداد امام خمینی(ره) برای ساخت مسکن برای محرومین به بسیج سازندگی سپاه ناحیه آستارا واگذار شده است، تصریح کرد: از این تعداد واحد مسکونی پنج واحد ۵۰ درصد و چهار واحد ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی مساحت این واحدهای مسکونی را ۵۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: این واحدهای مسکونی در روستاهای قره سو، کانرود، سیبلی، عنبران، بیجاربین، ویرمونی و داداش آباد برای مددجویان ساخته می‌شود.

سرهنگ علی‌زاده با بیان اینکه امسال در فاز اول ساخت مسکن برای مددجویان ۱۴ واحد مسکونی به بسیج سازندگی سپاه ناحیه آستارا واگذار شده بود که این تعداد به ۲۰ واحد مسکونی افزایش یافت، گفت: ۹ واحد مسکونی در حال ساخت است و  کار احداث ۱۱ واحد مسکونی دیگر نیز پس از تحویل پروانه ساخت، آغاز می‌شود.

ارسال نظرات