به گزارش خبرگزاری بسیج : حجت الاسلام حسین مالمیر، مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی ایلام در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی استان ایلام با تبریک عید سعید فطر گفت: در تمام ادیان روز بوده است ولی در هیچ یک از ادیان در آخر روزه روزی به نام عید وجود نداشته است و این هدیه و تحفه ای از طرف خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) و امت ایشان بوده است.
کد خبر: ۸۷۰۶۸۰۸
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴

وی با بیان اینکه عید واقعی  برای کسی است که امتحان یک ماهه بندگی خود را پس داده بشنود که در این حال خداوند به مسلمانان در این روز لبیک می گوید و همه را در این عید شریک می گرداند در روز عید انسان یک سال عمر خود را بیمه می کند و با این روح صیقل داده شده تا یک سال حلاوت عبادت و بندگی را هر روز می چشد.

صله رحم و  زکات فطریه به فقراء شادی و سرور عید فطر را مضاعف می کند.

حجت الاسلام مالمیر در ادمه گفت: مسلمانان در این روز عیدی می گیرند ، نظافت می کنند و بهترین لباس های خود را می پوشند و به صورت یکپارچه یکبار دیگر ندای وحدت را به گوش مردم جهان می رسانند و در کنار هم مشغول به نماز و دعا و عبادت می شوند و با صدقه دادن و زکات فطریه به فقراء شادی و سرور خود را در عید مضاعف می کنند و تجدید میثاقی دیگر با حضرت باری تعالی دارند.

حجت الاسلام مالمیر با اشاره به بیانات رسول اکرم گفت: "حضرت محمد(ص) می فرماید: عید فطر هدیه ای است از سوی خدا به مردان و زنان امتم و خداوند چنین هدیه ای را پیش از من به کسی نداده است". روز عید فطر، عید واقعی مسلمانان است که زمین و زمان و آسمان غرق شادی و سرور می باشد.

وی افزود: در این روز فطرت آدمی به وسیله روزه به آن فطرت پاکش برمیگردد. فطرتی که در زمان تولد پاک و بعد کم کم غبار گناه رویش نشسته بود به وسیله این عید گرد و غبار از روی فطرت آدمی پاک می شود پس پاکی روح و جانشان به وسیله این عید صورت گرفته می شود. امام علی(ع) می فرماید: بهترین چیزی که در این ماه برای بندگان قرار داده این است که فرشته ای از طرف خدا فریاد می زند: ای بندگان خدا بشارت بر شما باد که خداوند گذشته را آمرزید پس به فکر احوال آینده باشید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی ایلام اذعان داشت: عید سعید فطر عید ضیافت الله و یک عید اسلامی محض است و روز اجر و پاداش و مزد است. روز عید فطر، بندگان خلوص یک ماهه خود، عبادت یکماه خود، تربیت نفس خود، درک شبهای قدر خود را به درگاه خداوند عرضه می دارند و از ذات کبریایی و جبروتی خداوند درخواست عفو و گذشت می کنند .

حجت الاسلام مالمیر  افزود: در این یک ماه رمضان بهترین فرصت بندگی و امتحان جهادی می باشد که انسان بتواند بصورت مطلوب برای خدا خودنمایی کند و نهایت خضوع و بندگی را برایش پیاده کند و در روز عید نمره قبولی خود را از این امتحان دریافت کند و از این نمره قبولی احساس مسرت و خوشحالی کند.

حجت الاسلام حسین مالمیر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی ایلام گفت:

ارسال نظرات