با توجه با تاکیداتی که مقام معظم رهبری بر روی عملی کردن اقتصاد مقاومتی داشته اند بسیج اصناف و بازاریان کشور با تشکیل کارگروه های مختلف پا به عرصه عملی کردن اقتصاد مقاومتی گذاشته است.
کد خبر: ۸۷۰۶۶۶۱
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور،در پی نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب  به عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل سازمان بسیج اصناف کشور اول سال کار گروه اقتصاد مقاومتی خود را با حضور اقتصاد دانها، بازاریان، تجار و اساتید دانشگاه تشکیل داد و تا کنون بیش از چهل جلسه برگزار کرده است.

همچنین ذیل کارگروه اقتصاد مقاومتی اصناف و بازاریان در حال حاضر دو کارگروه تشکیل شده است.

کارگروه رسانه و فرهنگ به ریاست دکتر باطبی مشاور مدیر شبکه 5 سیما و رئیس سابق شبکه بازار که در این کارگروه فعالان فرهنگی و هنری ازجمله مستند سازان،فیلمسازان و اهالی تئاتر حضور دارند.

اولین جلسه از این کارگروه برگزار گردید و ضمن بیان دیدگاهها و طرح های مختلف مقرر شد تمام اعضا طرح های خود را در اسرع وقت به کارگروه تقدیم کنند تا بعد از تصمیم گیری جهت اجرا اقدام شود.

کارگروه طلا و جواهر هم دومین کارگروه تشکیل شده است، با توجه به گستردگی صنعت طلا و جواهر در کشور و قدمت آن این کارگروه با حضور برخی از تولید کنندگان و توزیع کنندگان تشکیل شده وتا کنون سه جلسه آن برگزار شده است.

در این کارگروه ضمن بررسی راه های دفع موانع تولید در این صنف پیشنهاداتی جهت گسترش تولید و بحث صادرات ارائه گردیده و مقرر شد جلساتی با اداره استاندارد و گمرک بانک مرکزی به صورت جداگانه با حضور اعضای این کارگروه برگزار گردد.

ارسال نظرات