حجت‌الاسلام رسایی در گفت‌و گو با «بسیج»:

شعاردهندگان مبارزه با کاسبان تحریم، خود کاسب بودند

نماینده سابق مجلس گفت: شاهد هستیم برخی از نمایندگان در دوره تحریم با استفاده از رانت و کمک اطرافیان خود توانستند تا دکان‎های اقتصادی در حوزه ارزی برای خود فراهم بیاورند.
کد خبر: ۸۷۰۵۸۴۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در موضوع حقوق‎های نجومی و فعالیت‎های اقتصادی فاطمه حسینی نماینده اصلاح طلب تهران و همسر و پدر او در زمان تحریم و برجام، با تاکید بر اینکه یک نماینده مجلس قسم می‎خورد که از حقوق ملت دفاع کند عنوان کرد: برخی از نمایندگان مجلس در دوره کاندیداتوری خود اضافه بر آن قسم نمایندگی، ادعاهایی را مطرح می‎کنند که وعده برخورد با تبعیض و فساد و اجرای عدالت است و نمایندگان تهران در مجلس دهم نیز این وعده را دادند.

رسایی ادامه داد: با توجه به اینکه در موضوع حقوق‎های نجومی این وضعیت پیش آمده و برخی از متخلفین برکنار شده‎اند، توقع و سوال افکار عمومی این است که نمایندگان مجلس چه موضعی خواهند داشت؟ چگونه با این موضوع برخورد می‎کنند این موضوع آزمونی است برای  نمایندگان مجلس تا صداقت آن‎ها اندازه گیری شود.

وی با اشاره به فعالیت‎های اقتصادی فاطمه حسینی و همسر او در دوران تحریم تصریح کرد: شاهد هستیم برخی از نمایندگان در دوره تحریم با استفاده از رانت و کمک اطرافیان خود توانستند تا دکان‎های اقتصادی در حوزه ارزی برای خود فراهم بیاورند.

نماینده سابق مجلس گفت: تمامی این مسائل حکایت از این می‎کند که هم شعار رفع تحریم‎ها و هم شعار مبارزه با کاسبان تحریم یک کاسبی بود؛ تمامی این‎ها یک کاسبی بود برای اینکه به مردم القا کنند که عده ای دیگری به دنبال منافع خودشان هستند، درحالی که مشخص شده آن‎هایی که به دنبال منافع خود بودند همان کسانی هستند که شعار مبارزه با کاسبان تحریم سر می‎دادند.

رسایی با تاکید بر اینکه این مسائل پیش آمده برای مردم باید یک تجربه باشد تا اعتماد به ظواهر و صرف شعارها نکنند یادآور شد: علت اینکه امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب در انتخابات تاکید کرده و روایات ما نیز تاکید دارد که در انتخاب افراد به گذشته آن‎ها دقت شود به خاطر این است که افراد در گذر زمان، سوابق و ردپاهایی از خود به جا گذاشته‎اند که آن سوابق و ردپاها واقعیت‎های زندگی هر فردی است نه آن شعارهایی که به زبان می‎آوردند.

نماینده سابق مجلس در ادامه این مطلب عنوان کرد: البته این موارد فقط آن‎هایی است که مشخص شده ولی تردید ندارم که از حسین فریدون گرفته تا بزرگترهایش و بسیاری از کسانی دیگر که ما را متهم به کاسبی تحریم کردند خود یک بازاریابان و کاسبان بزرگی بودند که به اسم رفع تحریم ها کاسبی کردند و الان نیز این کاسبی ادامه دارد.

رسایی در خاتمه بیان کرد: ما امیدواریم که مردم واقعیت‎ها را متوجه شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار