امام‌جمعه خورموج:

بازاریان نقش مهم و بی‌بدیلی در رونق اقتصادی مردم‌دارند

امام‌جمعه خورموج گفت: بازاریان نقش مهم و بی‌بدیلی در رونق اقتصادی مردم‌دارند
کد خبر: ۸۷۰۴۵۲۳
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷


به گزارش خبرگزاری بسیج ازدشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح صبح امروز در دیدار با اعضای اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتی اظهار داشت: فطرت هر انسان برای ادامه حیات نیازمند کسب‌وکار و تولید است به همین منظور تجارت و کسب‌وکار از مهم‌ترین دغدغه‌های انسانی است.

امام‌جمعه خورموج افزود: ربا باعث از هم پاشیدن کانون گرم خانواده می‌شود و کسب‌وکار سالم باعث افزایش روزی و سلامت خانواده می‌شود.

وی ضمن تأکید بر رعایت انصاف توسط بازاریان و کسبه ادامه داد: اصناف همواره باید در میدان کسب و تجارت رعایت انصاف را بکنیم.

مصلح بابیان اینکه بازاریان نقش مهم و بی‌بدیلی در رونق اقتصادی مردم‌دارند تأکید کرد: آموزش اصناف امری مهم و ضروری است زیرا تجارت امری تخصصی است هرچند کارگاه‌های آموزشی باید استمرار داشته باشد و در هر دوره باید شفاف‌سازی صورت گیرد.

وی افزود: اصنافی که با درآمد اندک قانع هستند نسبت به برخی از هم صنوف خود که رعایت منشور اخلاقی نمی‌کنند از میزان سوددهی بیشتری برخوردارند.

مصلح نظارت بر تجارت را یکی از اصول مهم درراه ایجاد کسب‌وکار سالم است برشمرد و یادآور شد: نظارت توسط بازرسان و مجمع امور صنفی راه را بر سوءاستفاده‌های احتمالی در بازارمی بندد زیرا تجارت در زندگی مردم تأثیر بسیار بالایی دارد.

وی اضافه کرد: مردم شهرستان دشتی و مخصوصاً اصناف و بازاریان این شهرستان همواره از مقیدترین افراد بوده‌اند و در این راه نیز به خاطر این تقید و دین‌داری ذاتی همواره در تجارت موفق بوده‌اند.

ارسال نظرات