داود مرادیان در گفتگو با «بسیج»:

مدیران فرهنگی به کارگردان‌های جوان انقلابی اعتماد ندارند

کارگردان و مستندساز گفت: جریان انقلابی و درونی ما اگر کوچکترین اشتباهی کند مورد نقد شدید قرار می گیرد و فیلم ساز می گوید اگر سراغ سوژه های انقلابی نرود بهتر است و تصمیم می گیرد فیلم خنثی بسازد.
کد خبر: ۸۷۰۴۳۳۳
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
داود مرادیان کارگردان و مستندساز در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در مورد نبود آثار سینمایی در مورد حادثه هفتم تیر گفت: دغدغه فرهنگی بین آدمهای سینمایی در حوزه انقلاب وجود ندارد.

وی افزود: اگر سابقه 35 ساله جمهوری اسلامی را در حوزه سینما نگاه کنیم تنها چند فیلم ساز حزب اللهی داریم که اینها دست پرورده دفاع مقدس هستند و دغدغه تاریخ انقلاب نداشتند.

مرادیان تصریح کرد: در سینمای ما از یک جایی به بعد همه را تشویق می کنند که فیلم سطح پایین برای جشنواره ها ساخته شود و از آنطرف جریان انقلابی و درونی ما اگر کوچکترین اشتباهی کند مورد نقد شدید قرار می گیرد و فیلم ساز می گوید اگر سراغ سوژه های انقلابی نرود بهتر است و تصمیم می گیرد فیلم خنثی بسازد.

این کارگردان و مستندساز اظهار داشت: مدیران فرهنگی دقیقا از کسانی که رهبر ی تاکید فرمودند از آنها حمایت نشود حمایت می کنند، در تلویزیون هم وقتی می خواهند بودجه کلانی برای چنین کارهایی بگذارند به کارگردان های جوان اعتماد نمی کنند و به این ترتیب جوانان رشد نمی کنند واین یک اشکال سیستمی است.

مرادیان گفت: رمان هم دغدغه شخصی است تا زمانی که نویسنده جبهه فرهنگی تربیت نکرده ایم نمی توانیم او را دغدغه مند کرده و به او آزادی عمل بدهیم تا در این زمینه ها کار کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار