امام جمعه موقت بوشهر:

"شب قدر" شبِ تحول و جبران کارهای گذشته است

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به جایگاه و نقش شب‌های قدر در سرنوشت انسان‌ها گفت: یکی از اعمال مهم شب قدر تفکر بوده و شبِ تحول و جبران کارهای گذشته است.
کد خبر: ۸۷۰۰۷۲۵
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹



 


به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان صدای دعا و مناجات میهمانان ضیافت الهی در بوشهر تا سحرگاه بلند بود و زمزمه‌های دعای پرفیض جوشن‌کبیر از مساجد این شهر به گوش می‌رسید.

در نخستین شب از شب‌های قدر مراسمی در مصلی جمعه بوشهر با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، قشرهای مختلف روزه‌دار با شکوه خاصی برگزار شد.

در این مراسم امام‌جمعه موقت بوشهر در جمع عزاداران و شب زنده‌داران بوشهری با بیان اینکه شب قدر دارای عظمت بالایی است اظهار داشت: یکی از اعمال مهم شب قدر تفکر بوده و شبِ تحول و جبران کارهای گذشته است

حجت‌الاسلام حسین دشتی با بیان اینکه انسان با توبه در شب قدر به سمت خدا می‌آید تصریح کرد: خداوند شب قدر را فرصتی الهی برای جامعه ایمانی قرار داده که انسان را از سقوط در باتلاق گناه به عرش و معراج انسانی هدایت کند.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه شب قدر به عنوان فرصتی الهی برای سعادت و کمال انسان‌ها است بیان کرد: شب قدر نعمتی الهی است که خدا تمام عالم بشریت را در خدمت انسان قرار می‌دهد.

وی به جایگاه و نقش شب‌های قدر در سرنوشت انسان‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: عبادت این شب با عبادات یک عمر انسان برابری می‌کند و این همان شبی است که مقدرات سال انسان در آن رقم می‌خورد.

به گزارش بسیج، اقامه نماز قضا، قرائت دعای مجیر و جوشن کبیر در نخستین شب از شب‌های قدر در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و شب ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی (ع) باشکوه خاصی برگزار شد.

در این شب عاشقان امامت و ولایت در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و دیگر مکان‌های مذهبی استان بوشهر با قرائت قرآن، دعای افتتاح و دعای جوشن کبیر نام‌های اعظم الهی را زمزمه کردند.

مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در استان بوشهر نیز در رثای مولای متقیان حضرت علی (ع) و حضرت سیدالشهدا (ع)، نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی کردند.

ارسال نظرات