یو‌اس‌ای تو‌دی:

ایران برای بوئینگ و آمریکا شغل ایجاد کند!

در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر مسئولان نظام صراحتا نسبت به خرید هواپیماهای خارجی واکنش نشان دادند خبر نهایی شدن مذاکرات ایران و شرکت بوئینگ آمریکا موجب ابراز رضایت رسانه های آمریکایی شده است.
کد خبر: ۸۷۰۰۲۷۳
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
خبرگزاری بسیج- سرویس اخبار ویژه
در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر مسئولان نظام صراحتا به خرید هواپیماهای خارجی واکنش نشان دادند خبر نهایی شدن مذاکرات ایران و شرکت بوئینگ آمریکا موجب ابراز رضایت رسانه های آمریکایی شده است.
یو اس ای تودی در این زمینه می نویسد:  اگر بوئینگ معامله با ایران را به هم بزند ایرانی ها نیازهایشان را از رقیب اروپایی بوئینگ یعنی ایرباس، و دیگران تامین خواهند کرد. ایران همچنین در صورتی که نتواند تجهیزات نفتی مورد نیازش را از جنرال الکتریک آمریکا تهیه کند به سوی رقبای اروپایی و آسیایی خواهد رفت.نگاه داشتن ایران در وضعیت انزوای اقتصادی پس از توافق هسته ای راه حل مناسبی نیست. بهترین راه برای کاستن از رویکرد تخاصمی ایران امتزاج اقتصاد ایران با اقتصادهای اروپا و آمریکا است.بوئینگ به خاطر تعامل با ایران و به خاطر ایجاد شغل در آمریکا باید اجازه پیدا کند قرارداد فروش به ایران را به پیش برده و به انجام برساند.»
رهبر معظم انقلاب اسلامی چندی پیش در دیدار مسئولان نظام فرموده بودند: اولویّتها را باید رعایت کرد. خب، حالا من یک مثال بزنم، البتّه این مثال را به خود وزیر محترم هم به نظرم گفتم؛ فرض کنید ناوگان هوایی ما نوسازی بشود؛ خب، خیلی کار مهم و لازمی است امّا اولویّت است؟ آیا این اولویّت کشور است؟ فرض کنیم مثلاً سیصد هواپیما بخریم؛ این معلوم نیست اولویّت باشد. این باید بررسی بشود؛ من نظر کارشناسی نمیدهم، من تذکّر میدهم برای اینکه کار کارشناسی بشود؛ من تذکّر میدهم که اولویّتها باید رعایت بشود. این یکی از مسائل بسیار مهم است.
ارسال نظرات