فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سیرجان:

وضعیت تظاهر به روزی خواری در شهرستان نگران کننده است/نارضایتی ۸۰ درصدی مردم سیرجان از برگزاری کنسرت/مجموعه فرهنگی حضرت امام (ره)بزرگترین سالن استان کرمان است

سرهنگ پاسدار منوچهرشمس الدینی وضعیت تظاهر به روزی خواری را در شهرستان نگران کننده اعلام کرد و گفت: بعضی رستوران ها و کافی شاپ ها در سطح شهر در ایام ماه مبارک رمضان باز است و در یک مکان عمومی روزه خواری انجام می گیرد.
کد خبر: ۸۶۹۹۷۶۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷



به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان :فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیرجان در نشست خبری صبح امروز ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان ماه مغرفت و گناه سوزی است و انسان در این ماه ۸۰ سال عمر خود را بیمه کرده است و جوانان ما باید برای رفع گرفتاری روزه بگیرند و از برکات معنوی این ماه پرخیر و برکت استفاده کنند.
شمس الدین اظهار داشت: امروز بیکاری و تهاجم فرهنگی در جامعه در حال رشد است که بهترین راه حل برای جوانان و نوجوانان جهت مقابله با این هجمه روزه داری در ماه مبارک رمضان و حضور پر رنگ در مساجد است.
وی گفت: خداوند انسان را برای تعالی و رشد آفریده است و همه مردم باید برای رشد شهرستان تلاش کنند و تعالی شهرستان جلوگیری از بروز هنجارها و نزدیکی مردم به ارزش های اسلامی است و مردم باید در برابر خداوند و دین احساس مسئولیت کنند.
شمس الدینی وضعیت تظاهر به روزی خواری را در شهرستان نگران کننده اعلام کرد و گفت: تظاهر به روزه خواری در شهرستان نگران کننده است و بعضی رستوران ها و کافی شاپ ها در سطح شهر در ایام ماه مبارک رمضان باز است و در یک مکان عمومی روزه خواری انجام می گیرد که این نگران کننده است. البته مسئولین با ایجاد گشت های بازرسی بر این واحدها نظارت دارند و در صورت مشاهده بار اول به واحد صنفی متخلف تذکر داده خواهد شد، اگر تکرار شود منجر به پلمپ واحد صنفی می شود و در دفعات دیگر جواز کسب واحد صنفی ابطال می گردد.
دبیر شورای امر به معروف شهرستان در خصوص دوچرخه سواری بانوان گفت: دوچرخه سواری به صورت مختلط مظهر فساد است و نباید به بهانه آلودگی زمینه فساد را فراهم آوریم که این کار باید بصورت مستقل صورت گیرد و بانوان دوچرخه سوار در چهارچوب قانون و حفظ شئونات اسلامی اقدام به این ورزش کنند و در شهرستان سیرجان نیز پارکی برای بانوان در نظر گرفته شده است تا بانوان با آرامش خاطر به ورزش بپردازند.
وی در خصوص نصب تابلوهای قرآنی در سطح شهر گفت: خوشبختانه امسال به همت شهرداری سیرجان تابلوهای قرآنی به جای تابلوهای تبلیغاتی دیگر در سطح شهر نصب شد تا جوانان با کلام وحی مانوس شوند و می توانیم به جای کافی شاپ، مهدهای قرآنی را پروش دهیم و همه روزه در حسینیه امام خمینی(ره) بحث جزء خوانی قرآن کریم در حال برگزاری است که جوانان و نوجوانان می توانند جهت بهره بردن از آیات نورانی کلام وحی در این جلسات شرکت کنند.
شمس الدینی با اشاره به کسانی که روزه خواری می کنند گفت: اگر کسی در جامعه گناهی مرتکب شد، همه آحاد مردم باید تذکر لسانی بدهند و نباید در ملاعام تظاهر به روزه خواری بکند تا فساد علنی در جامعه صورت نگیرد و اگر کسی به علت مشکلاتی قادر به گرفتن روزه نبود؛ شکل روزه دار به خودش بگیرد و تظاهر به روزه خواری گناه است و تعداد ۱۰ اکیپ تذکر لسانی در سطح شهر فعال هستند که با روز خواری علنی با تذکر لسانی برخورد خواهند کرد.
فرمانده سپاه سیرجان در خصوص برگزاری کنسرت در شهر سیرجان گفت: ۸۰ درصد مردم شهرستان سیرجان از برگزاری کنسرت در شهر ناراضی هستند و خواسته مردم این است که کنسرت ها سازماندهی شوند و زمانی که تعهدی برای اجرای کنسرت در اداره ارشاد داده شد در هنگام برگزاری تمامی جوانب دیده شود و کنسرتی مطلوب است که در آن موازین شرعی و اسلامی رعایت شود.
وی با اشاره به فساد اداری در شهرداری سیرجان گفت: سه ماه قبل از فساد اداری پیش آمده در شهرداری و شورای شهر سیرجان در سخنرانی که در سالن مهر شهرداری برگزار شد و جلسات متعددی که با شهرداری و اعضای شورای شهر گذاشتیم؛ تذکرات لازم به آنان اعلام شد که متاسفانه کسی گوش فرا نداد و پرونده به سمت روال قضایی کشیده شد و امروزه در همه ادارات، شورای امر به معروف و نهی از منکر با اعضای مشخص وجود دارد که با هر گونه فساد اداری و عدم تکریم ارباب رجوع با تذکر لسانی برخورد و در مراحل بعدی به شورای امر به معروف و نهی از منکر ستاد ارسال می شود.
شمس الدینی اظهار داشت: ستاد شورای امر به معروف بصورت ماهیانه و در برخی موارد بنا به ضرورت جلسات ویژه ای برگزار می کند و دارای ۴ مدیریت و ۵ معاونت می باشد که در این بین معاونت قضایی به ریاست دادگستری، معاونت فرهنگی و آموزشی به ریاست اداره ارشاد، معاونت دولت به مردم و مردم به دولت به ریاست سازمان تبلیغات، ریاست شورا بر عهده امام جمعه و دبیر شورا ناحیه مقاومت بسیج است.
وی در پایان در خصوص مجموعه فرهنگی حضرت امام (ره) گفت: مجموعه فرهنگی حضرت امام (ره) ۹۵ درصد پیشرفت دارد و بزرگترین سالن استان کرمان است که دارای ۵ تالار (دو تالار روباز و سه تالار مسقف) است و یک استخر شنا و یک مسجد با زیربنای ۱۰۰۰ مترمربع در آینده نزدیک احداث خواهد شد که برای استفاده عموم آزاد است و در هفته بسیج این طرح ها افتتاح خواهد شد.

ارسال نظرات