خبرگزاری بسیج: محفل انس با قرآن با حضور مددجویان و سالمندان و مسئولان آسایشگاه خیریه کهریزک در محل کتابخانه این مرکز به مناسبت میلاد کریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۹۷۵۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مدیر امور فرهنگی آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: کارهای فرهنگی بسیاری به مناسبت های مختلف در طول سال برای مددجویان و سالمندانی که در اینجا زندگی می کنند برگزار می شود که ختم قرآن در ماه مبارک رمضان نمونه ای از این برنامه ها است.

فاطمه همتی افزود: در طول ماه مبارک رمضان هر روز یک جزء از قرآن کریم با حضور مددجویان و سالمندان در محل کتابخانه آسایشگاه خوانده می شود که با توجه به استقبال مددجویان و ظرفیت محدود کتابخانه، عده ای بیرون از محل کتابخانه و در راهروها می نشینند و قرآن تلاوت کرده و یا گوش فرا می دهند. همچنین دعا، مداحی و برنامه های فرهنگی دیگری نیز توسط خود مددجویان اجرا می شود. وی اظهار داشت: در نیمه ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) مراسم مولودی خوانی پس از قرائت قرآن انجام می شود و میوه ها و هدایایی در بسته بندی های توری سبز رنگ به عنوان نماد رنگی که امام حسن(ع) استفاده می کردند به مددجویان اهدا می شود.

همتی گفت: در لیالی قدر نیز برنامه های ویژه شب احیاء با حضور نیکوکاران و خیرین  در آسایشگاه برگزار می شود و در پایان ماه مبارک رمضان جشن و نماز عید فطر در مقابل مسجد آسایشگاه اقامه می شود و با توجه به جمعیت ساکنان آسایشگاه، تعداد زیادی فرش در محوطه مقابل مسجد پهن کرده و نماز عید را برپا می کنیم.

همچنین برنامه تلاوت قرآن برای بیماران ام اس خانم و آقا که قادر نیستند در مراسم حضور پیدا کنند و علاقه مند شنیدن کلام وحی هستند، برگزار می شود که به همین منظور معلمان در کنار تخت بیمار حاضر شده و به آنها کمک می کنند قرآن را قرائت کنند و یا روخوانی قرآن را آموزش می دهند.

برنامه های متنوع دیگری در مناسبت های ایام سال از جمله محرم، تاسوعا و عاشورا برگزار می شود که مددجویان دسته ها و هیات های عزاداری تشکیل می دهند. همچنین آموزش تئاتر، موسیقی و هنرهای دیگر از جمله برنامه هایی است که برای اوقات فراغت مددجویان در نظر گرفته ایم. هفته ای دو روز نیکوکاران کتاب های مورد علاقه مددجویانی که قادر نیستند مطالعه کنند برای آنها می خوانند و تفسیر و معنی می کنند و نظرات و برداشت های آنان را از کتابی که برایشان خوانده اند جویا می شوند.

 

  

ارسال نظرات