نماینده مجلس نهم در گفتگو با «بسیج»:

کاهش سود سپرده گذاری به نفع بانک‌هاست نه مردم!

عبدالوحید فیاضی گفت: با کاهش نرخ سود سپرده گذاری، مردم پول خود را از بانک خارج خواهند کرد و می تواند آسیب های فراوانی ایجاد کند، پایین آمدن نرخ سود سپرده گذاری و تسهیلات باید توامان شکل بگیرد کاهش نرخ سود سپرده گذاری به ضرر مردم تمام خواهد شد و فقط بانک ها منفعت می برند.
کد خبر: ۸۶۹۸۷۶۳
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

عبدالوحید فیاضی نماینده مجلس نهم و دکترای استراتژیک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به کاهش نرخ سود سپرده گذاری از سوی بانک ها شکل گرفته ولی سود تسهیلات کاهش نیافته است و بسیاری از بنگاه های اقتصادی توان بازپرداخت  تسهیلات را ندارند اظهار داشت: با توجه به اینکه در شرایط رکود اقتصادی به سر می بریم و مردم تمایلی به سرمایه گذاری در بخش تولید ندارند کاهش نرخ سود سپرده گذاری به ضرر مردم تمام خواهد شد و فقط بانک ها منفعت می برند لذا مردم میلی به سپرده گذاری نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ سود تسهیلات ضروری است افزود: عدم تناسب منطقی و معقولی در نرخ سودهای بانکی وجود دارد از یکسو نرخ سپرده های مردم کاهش یافته است و به میزان 15 درصد رسیده است و از سویی دیگر واحدها و بنگاه های اقتصادی در شرایط رکود اقتصادی مجبور هستند تا سود تسهیلات به نرخ بالا بپردازند .

این دکترای استراتژیک بیان داشت: تولید و بنگاه های اقتصادی در تنگنای منابع مالی قرار دارند، ریسک سرمایه گذاری بالا رفته است لذا بسیاری از مردم سرمایه های خود را به سمت بانک ها روانه ساختند لذا با کاهش نرخ سود سپرده گذاری، مردم پول خود را از بانک خارج خواهند کرد و می تواند آسیب های فراوانی ایجاد کند.

وی در خاتمه افزود: روش صحیح بانکی این است که پایین آمدن نرخ سود سپرده گذاری و تسهیلات توامان شکل بگیرد تا کاهش یکی موجب افزایش دیگری نشود.

ارسال نظرات