رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

آمار تورم دولت مصنوعی است نه واقعی

عبدالرضا عزیزی گفت: تورم به شکل مصنوعی پایین آمده است و حقیقی نیست این است که باید دولت برنامه هایی را مدون کند که رونق اقتصادی شکل بگیرد با پایین آمدن نرخ تورم، طراوت از بازار گرفته شده است و رکود گسترش می یابد و متاسفانه همه کارگران و کارفرمایان از پایین آمدن تورم ناراضی اند .
کد خبر: ۸۶۹۷۳۹۲
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به فرمایشات رهبری معظم مبنی بر اینکه رکود و بیکاری بیش از آنکه به تحریم برگردد به سیاست های نابجای اقتصادی دولت فعلی،سابق و اسبق بر می گردد اظهار داشت: بیانات ایشان کاملا صحیح است و سیاست های اقتصادی نابجا منجر به بیکاری و رکود اقتصادی شده است.

وی با انتقاد از تورم پایین و تک رقمی افزود: زمانی می توانیم تورم را به میزان حداقل برسانیم و پایین بیاوریم که تولید در کشور رونق داشته باشد و نقدینگی نیز به کمترین نرخ کاهش داشته باشد و پول کشورمان به عنوان مولفه تاثیر گذار در اقتصاد باشد.

عزیزی با انتقاد از نقدینگی بالای 900 هزار میلیارد تومان خاطر نشان کرد: در شرایطی که تولید داخلی نداریم و نرخ تورم از 43 درصد به 11درصد رسیده است  افتخاراتی ندارد،تورم  یک رقمی هم شود رکود را شدت می دهد.

نماینده مردم شیروان گفت: دولت باید بتواند نقدینگی را از بین مردم جمع آوری کند  و اگر دولت نتوانست  نقدینگی را جمع کند این نقدینگی پول موثر محسوب نمی شود پس وقتی که پولی در بازار و مردم وجود ندارد فرقی نمی کند یک خودکار به قیمت یک میلیارد تومان یا ده میلیون تومان باشد چون قدرت خرید خودکار وجود ندارد.

وی در خاتمه اذعان داشت: تورم به شکل مصنوعی پایین آمده است و حقیقی نیست این است که باید دولت برنامه هایی را مدون کند که رونق اقتصادی شکل بگیرد با پایین آمدن نرخ تورم، طراوت از بازار  گرفته شده است و رکود گسترش می یابد و  متاسفانه همه کارگران و کارفرمایان از پایین آمدن تورم ناراضی اند.

ارسال نظرات