یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

دولت، مصوبات پروژه های سرمایه گذاری را جذب سرمایه گذاری جلوه می دهد

عبدالمجید شیخی با بیان اینکه دولت آمار ناصحیح در میزان سرمایه گذاری خارجی مستقیم به ایران به خورد مردم می دهد افزود: دولت مصوبات پروژه های سرمایه گذاری را با نام جذب سرمایه گذاری به خورد مردم می دهد و چنین روش اطلاع رسانی پسندیده نیست.
کد خبر: ۸۶۹۷۳۲۵
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

عبدالمجید شیخی اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه دولت اعلام میکند جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی افزایش یافته است ولی سایت آنکتاد  سایت رسمی سازمان توسعه و تجارت بین الملل مطرح کرده که 18ایران  پله نزول داشته است و در حقیقت افزایش میزان سرمایه گذاری ایران در خارج رشد یافته است اظهار داشت: این ادعای دولت مانند سایر ادعاهای دیگر بوده است و از صحت لازم برخوردار نبوده است .

وی با بیان اینکه دولت آمار ناصحیح در میزان سرمایه گذاری خارجی مستقیم به ایران به خورد مردم می دهد افزود: دولت مصوبات پروژه های سرمایه گذاری را با نام جذب سرمایه گذاری به خورد مردم می دهد و چنین روش اطلاع رسانی پسندیده نیست.

شیخی بیان داشت: حداکثر میزان سرمایه گذاری  به ارزش 3میلیارد تومان که دولت اعلام می دارد و به عنوان عملکرد عملکرد استثنایی دولت مطرح می کنند رقم بالایی نیست این در حالی است که در شرایط قبل از تحریم، دولت قبلی این میزان سرمایه گذاری وجود داشته و یک روال سرمایه گذاری عادی تلقی شده است.

این اقتصاددان گفت: شرایط جذب سرمایه در این حد که دولت تاکید دارد عادی بوده است و از آنجایی که ما آمار جذب سرمایه گذاری خارجی را داریم به صراحت می دانیم که دولت عملا در زمینه سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران کاری نکرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار