نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج»:

فیش های حقوقی 500 میلیون تومانی پزشکان موجود است/بازگشت پزشکان ایرانی مقیم آلمان به کشور برای دریافت حقوق های نجومی

جلیلی در پاسخ به مجیزگویی سخن گوی وزارت بهداشت گفت: من فیش های حقوقی از پزشکان متخصص تا 500 میلیون تومان مشاهده کرده ام؛ در همین راستا بسیاری از پزشکان ایرانی مقیم آلمان، اینقدر که در ایران چاه ویل پرداخت حقوق بود آلمان را رها کردند و به کشور برگشتند.
کد خبر: ۸۶۹۶۵۱۳
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

اسماعیل جلیلی، نماینده مجلس نهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به اظهار نظر سخنگوی وزارت بهداشت مبنی بر اینکه رسانه‌ها در دنیا از مسئولان نمی‌پرسند چقدر دریافتی دارید، گفت: نمی دانم آقای حریرچی کدام دنیا را می گوید، ولی آن چیزی که می تواند موجب پیوند بین دولت و ملت شود شفافیت حاکمیت است و البته من اعتقاد ندارم همه چیز را همه کس باید بدانند ولی همه جای دنیا دریافتی حقوق مسئولین در یک اتاق شیشه ای اتفاق می افتد.

وی افزود: بخش اعظمی از بودجه حوزه سلامت بین خود متولیان و پزشکان متخصص به صورت نجومی توزیع می شود و الان هم برخی از مردم با مشکل هزینه های سلامت مواجه اند؛ به دلیل آن است که این پول در جای دیگر خرج شده است.

جلیلی تصریح کرد: این پرداخت های نجومی به پزشکان متخصص شکاف بزرگ طبقاتی در حوزه وزارت بهداشت ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: کسانی که در علوم آمایشگاهی، پرستاری و حوزه بهداشت هستند باید اختلاف حقوق دریافتی شان با متخصصان 2 برابر باشد اما این میزان در کشورمان به 15 تا 20برابر رسیده است و این اتفاق باعث نارضایتی در بین بدنه وزارت بهداشت شده است.

جلیلی تصریح کرد: من فیش های حقوقی از پزشکان متخصص تا 500 میلیون تومان مشاهده کرده ام؛ در همین راستا بسیاری از پزشکان ایرانی مقیم آلمان، اینقدر که در ایران چاه ویل پرداخت حقوق بود آلمان را رها کردند و به کشور برگشتند.

وی خاطرنشان کرد: این پرداخت ها اشکال دارد و دولت باید آن را اصلاح بکند، وزارت بهداشت و آقای حریرچی که می گوید این حقوق ها از شیرمادر به شما حلال تر باشد، واقعا حقوق ها حلال نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار