در جلسه شورای بسیج مداحان استان عنوان شد:

انقلابی بودن یک تکلیف همیشگی است

همزمان با دهه اول ماه نزول قرآن نخستین جلسه شورای قشر بسیج مداحان چهارمحال و بختیاری در سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی استان برگزارشد.
کد خبر: ۸۶۹۴۹۷۶
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ در آغاز این جلسه، مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان به حضار خوش آمد گفت و به تشریح برنامه های سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در سازمان بسیج مداحان پرداخت.

سرگردپاسدارحجت الله کیانی افزود: آموزش نوگلان حسینی ، پیگیری اقدامات فرهنگی هیئات مذهبی با حضور تشکلها و نهادهای مرتبط به صورت قرارگاهی، شناسای شعرای آیینی و انقلابی و تشکیل جلسات مشترک با بسیج هنرمندان، کانون مداحان و شاعران آیینی و شورای هیئات مذهبی استان از جمله برنامه های بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان می باشد.

وی ادامه داد: هماهنگی در برگزاری کلاسهای آموزشی، تشکیل جلسه با شورای شهر و شهردار شهرکرد با حضور افراد منتخب شورای قشر بسیج مداحان، از دیگر برنامه های اجرایی در سه ماهه اول سال است.

در ادامه جلسه، نائب رئیس شورا قشربسیج مداحان استان نیز با تبریک حلول ماه نزول قرآن به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید معظم له در اجتماعات مختلف پیرامون داشتن روحیه انقلابی اشاره کرد و گفت: هیئات مذهبی، مداحان وشاعران آیینی در بصیرت افزایی و ترویج روحیه انقلابی بسیار تأثیرگذارند.

حمیدرضاتوسلی با تأکید برلزوم دشمن شناسی افزود: دشمن قصد دارد روحیه انقلابی را از فرزندان انقلاب بگیرد ونسل جوان را با جنگ نرم از مسیر معنویت جداسازد؛ لذا برای خنثی سازی توطئه های استکباری، باید مبلغین، مداحان، اساتید، شاعران و هیئات مذهبی به وظایف خود که روشنگری و بصیرت افزایی است به خوبی عمل کنند.

رییس کانون مداحان وشاعران آیینی استان با اشاره به وحشت استکبارجهانی از انقلابی بودن مردم بویژه جوانان ایران اسلامی، ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب بیش از سه دهه با استفاده از همه ابزارهای تبلیغی و رسانه ای تلاش کردند تا با ترویج اشرافی گری، راحت‌طلبی، عدم تحمل فشارها و سختی‌های موقتی، روحیه سلحشوری و مقاومت را از ملت بزرگ ایران بگیرند؛ اما مردم بصیر با الگوگیری از قیام حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در مقابل زیاده خواهی دشمنان ایستادگی کردند.

توسلی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: شیطان بزرگ با طراحی کودتا، تحمیل جنگ 8 ساله و کمک حداکثری به رژیم بعث عراق، سقوط هواپیمای مسافربری و تحریم های ظالمانه ، بارها دشمنی خود را نسبت به ملت بزرگ و انقلابی ایران اسلامی نشان داده است.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان، به ترفند اسلام هراسی دشمن اشاره کرد و گفت: استکبارجهانی که از اسلام ناب سیلی خورده با طراحی گروه های تکفیری هم با مسلمانان می جنگند و هم عملکرد و چهره خشن این گروه های متحجر را به اسم اسلام به جهان معرفی می کنند.

وی پایبندی به عقاید و دستورات اسلام ناب و نه گفتن به دشمن را مهمترین راه مقابله با استکبار جهانی دانست و ادامه داد: ایمان به خداوند سبحان، اطاعت از ولایت فقیه، اتحاد و همدلی، توجه به علم و دانش بومی و اهمیت دادن به اقتصاد مقاومتی، از راه های مقابله با دشمنان اسلام وانقلاب اسلامی است.

وی به عوامل پیروزی بر دشمن اسلام بر اساس آیات، روایات و احادیث اشاره کرد و گفت: داشتن رهبری بصیر، توانا و شجاع، همچنین حضور بابصیرت مردم مومن در صحنه های انقلاب، توكل به خدا، صبر و استقامت در برابر سختی ها ،داشتن انگیزه الهی، تلاش و کوشش مردم و لطف و یاری خداوندسبحان از عوامل پیروزی بر دشمن است.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان به لزوم انقلابی بودن اشاره کرد و ادامه داد: انقلابی بودن یک تکلیف برای دیروز، امروز و فردای آحاد مردم ولایتمدار ایران اسلامی است.

وی به فعالیت جریان تفرقه افکن اشاره کرد و اظهارداشت: لازم است این تحرکات رصد شود و مسئولین هیئات مذهبی و مداحان با هوشیاری کامل این توطئه استکباری را خنثی کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود، برلزوم توجه به نماز اول وقت و به جماعت، حفظ وحدت و هم افزایی، دعوت از مبلغین و مداحان بصیر و ولایتمدار و دشمن شناس تأکید کرد و گفت: دشمن تمام قامت و حساب شده به میدان آمده است، برای شکست دادن استکبار در این عرصه، از مناسبت ها از جمله ماه مبارک رمضان، لیالی با عظمت قدر، محرم و صفر ... باید بهترین استفاده را کرد و دراین رابطه لازم است مداحان، شاعران آیینی و هیئات مذهبی نقش خود را در تقویت باورهای دینی، بصیرت افزایی و امر به معروف و نهی از منکر به خوبی ایفا کنند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، ارائه گزارش و نقطه نظرات اعضاء و پاسخگویی به سوالات از دیگر برنامه های این جلسه بود.

ارسال نظرات