رییس اتاق اصناف سمنان با بیان اینکه بانک های خارجی باید در ایران شعبه ایجاد کنند، گفت: چنین موصوعی باعث اتفاقات بسیار خوبی در زمینه اقتصادی کشور ما خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۹۳۹۵۶
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشورخبرگزاری بسیج،،علی اکبر صیاد جو رئیس اتاق اصناف مرکز سمنان  با اشاره برگزاری هشتمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی باحضور روسای اصناف استان ها در سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در این جلسه راهکارها یی ارائه شد ولی باید ببینیم چه کسی قابلیت و توانمندی اجرا را دارد.
صیاد جو در مورد نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: سه سال است که دچار رکود شده ایم و اگر چنان فرمایشی را مقام معظم رهبری فرموده اند به خاطر رکودی است که سالها است گرفتار آن هستیم.
رئیس اتاق اصناف سمنان ادامه داد: برای خروج از رکود یک راه حل بیشتر نداریم و آن اصلاح سیاست های پولی کشور است، اصلاح سیاست های پولی یعنی پولی به جامعه تزریق شود که ارزان باشد، ما در حال حاضر پولی را داریم از طریق بانکها تزریق می کنیم که متاسفانه خیلی گران است و این گرانی باعث می شود هیچکس دنبالش نرود و مثل این می ماند که کالایی عرضه می کنیم با قیمت بسیار بالا ولی خریدار قدرت خرید ندارد.
وی با بیان اینکه نزدیک به 540 هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم که سر جای خودش که در بحث تولید باشد نیست بیان کرد: ما بایستی تلاش کنیم این نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم.
صیاد جو با بیان اینکه وقتی بانک های داخلی ننی خواهند نرخ پول را کاهش دهند و تنها برای ان توجیه می آورند، افزود: در حال حاضر بانک ها تمام سرمایه های جذب شده را به سمت دلالی برده اند و در واقع این خودشان هستند که عامل گرانی و بی ثباتی در اقتصاد کشور شده اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه بانک مرکزی باید شرایطی را فراهم آورد که بانک های خارجی بتوانند در ایران شعبه ایجاد کنند، خاطر نشان کرد: با این پیشنهاد در بسیاری از کشورها توسعه یافته نرخ بهره 2 تا 3 درصد است و در برخی کشورها مثل ژاپن منفی 2 در صد می باشد بانک مرکزی باید اجازه دهد این بانکها وارد ایران شوند تا قدرت رقابت پذیری در سیاست های پولی اعمال بکنند.

ارسال نظرات