خبرهای داغ:
حجت الاسلام نکونام، امام جمعه شهرکرد تأکید کرد:

اقتصاد مقاومتی سد کننده راه نفوذ دشمن است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، راه اندازی واحدهای تولید راکد و ایجاد اشتغال را راه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
کد خبر: ۸۶۹۲۲۹۲
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: امروز اقتصاد مقاومتی یک امر دارای اولویت نخست در کشور است که به وسیله آن می‌توان از نفوذ دشمن جلوگیری کرد، کشور را توانمند ساخت و دست رد به زیاده‌خواهی‌های دشمن زد.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ۲۱ خرداداماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه امنیت اجتماعی از ضرورت‌های مهم جامعه است، اظهار کرد: امنیت اجتماعی یعنی حاکم شدن فضایی که مردم در آن فرهنگ دینی خودشان را ترویج کنند و راهی برای نفوذ فرهنگ بیگانه نباشد.

وی تصریح کرد: امروز عده‌ای اجیر شده‌اند تا فرهنگ غربی، بدحجابی‌ها و مزاحمت‌ها را در جامعه ترویج کنند و امنیت کسب و کار را مخدوش کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: ترویج این فرهنگ از طریق ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌گیرد و باید در این زمینه از نیروی انتظامی که در مقابله با این موضوع وارد میدان شده است، حمایت کرد.

امام جمعه شهرکرد گفت: امر به معروف و نهی از منکر در زمینه ایجاد امنیت اجتماعی نقش مهمی دارد.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه اهل تقوا در این مقطع، بهره نبردن از برکات ماه عظیم رمضان است، خاطرنشان کرد: اینکه روزه انسان اهل تقوا فقط نخوردن و نیاشامیدن باشد نیز دغدغه‌ای برای او است.

وی اظهار کرد: نخوردن و نیاشامیدن فرع است و اصل این است که انسان روزه همه جانبه بگیرد و تمرین کند تا به وسیله این روزه‌داری جامع مهیا شود که از غفران الهی بهره‌مند گردد و آمرزیده شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ماه رمضان باید آغاز یک حرکت جدید همراه با آمرزش باشد و مومنین می‌توانند با مطالعه و تحقیق راه‌های آمرزش در این ماه را بررسی کنند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان گسترش می‌یابند، افزود: این اتفاق مثبتی است که در سطح استان چهارمحال و بختیاری نیز برای چهارمین سال اجرا می‌شود و باید از دست‌اندرکاران آن تقدیر کرد.

حجت‌الاسلام نکونام گفت: برنامه‌های قرآن خوانی و جزء خوانی باید همراه با تفسیر انجام شوند و اگر تفسیر نشود کارایی برنامه کم است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان باید از ماه مبارک رمضان در جهت معرفت‌افزایی استفاده کنند و اجازه ندهند این فرصت به غفلت بگذرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به آیه‌های ۷۵ و ۷۶ سوره مبارکه توبه، اظهار کرد: خداوند در این آیه‌ها می‌فرماید عده‌ای هستند که قول می‌دهند اگر خداوند به آن‌ها مالی اعطا کند انواع صدقات را ادا می‌کنند و در نظام اقتصادی جامعه اسلامی سهیم می‌شوند اما وقتی خداوند از فضل خودش به آن‌ها مالی اعطا می‌کند بخل می‌ورزند و خمس و زکات آن مال را نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام نکونام افزود: در آیه‌های بعد آمده است که آن‌ها نه تنها خمس نمی دهند بلکه خمس‌دهنده‌ها را تمسخر نیز می‌کنند.

وی گفت: کسانی که به جامعه اسلامی خیانت می‌کنند باید بدانند که عذاب پروردگار در انتظار آن‌ها است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به مناسبت‌های هفته، خاطرنشان کرد: امروز مهم‌ترین خروجی همه دستگاه‌هایی که روز یا هفته‌ای به نام‌شان است و نمره بالایی دارد، اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، راه اندازی واحدهای تولید راکد و ایجاد اشتغال را راه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: امروز اقتصاد مقاومتی یک امر دارای اولویت اول در کشور است که به وسیله آن می‌توان از نفوذ دشمن جلوگیری کرد، کشور را توانمند ساخت و دست رد به زیاده‌خواهی‌های دشمن زد.

حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد:جهاد کشاورزی میدان زیادی برای عمل به اقتصاد مقاومتی دارد و باید بگونه‌ای عمل کند که در این محصولات واردات صورت نگیرد و علاوه بر آن عرصه‌های صادرات این محصولات را نیز تقویت کند.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری در زمینه صنایع دستی این ظرفیت را دارد که با استان‌های دیگر مخصوصا استان‌های همجوار رقابت کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار