برگزاری محفل انس با قرآن در سپاه دشتی

محفل با شکوه انس با قرآن با حضور قاری برجسته شهرستان و کلیه پاسداران سپاه ناحیه دشتی در نمازخانه این ناحیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۱۸۸۷
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲


به گزارش خبر گزاری بسیج از دشتی ،مسئول دفتر نمایندگی سپاه دشتی حجت الاسلام ابوذر شاد دراین مراسم گفت: ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی، عمل به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی و بهره گیری از سرچشمه معرفت الهی از مهمترین اهداف برگزاری این مراسم اعلام شد.

شاد اذعان داشت: امروز سپاه در بحث قرانی نه تنها در داخل خود بلکه در سطح نیروهای مسلح بسیار فعال است و این فعالیت به این میزان محدود نشده و در سطح کشور و حتی سطوح بین المللی نفرات بسیاری را در بین کشورهای اسلامی در چندین کشور و چندین سال شرکت داده است که این نفرات موفق به کسب امتیازات بسیار بالایی شده اند.

وی در ادامه افزود: ما در ارتباط با قران وظایف بسیار سنگینی را داریم، نه تنها باید قرآن را خوب بخوانیم و به فرزندانمان آموزش بدهیم بلکه باید در ارتباط با قران تدبر کنیم و در نهایت باید زمینه را برای عمل کردن به قران فراهم کنیم.

وی با اشاره اینکه قرآن برای اهل معرفت و کرامت سرشار از نور و رحمت است، افزود: برای دستیابی به رمز و رموز بی حد و اندازه قرآن کریم باید با عمق جان با قرآن انس پیدا کنیم تا درهای حکمت به روی ما گشوده شود.


حجت الاسلام شاد اضافه کرد: برای آنکه چراغ هدایت قرآن یکی پس از دیگری به روی ما گشوده شود ، نباید فقط به زیبا خواندن و حفظ کردن قرآن اکتفا کنیم.


وی توجه به درون و مفاهیم قرآن را برای انسان ها راهگشا دانست و گفت: شایسته است قرائت قرآن همراه با تدبر صورت گیرد و تنها در این صورت است که خود قرآن باعث شفای سینه ما می شود و بیماری های حسادت ، غرور ، کبر و تمامی صفات نکوهیده و ناپسند از درون ما برکنده می شود.

ارسال نظرات