صنایع دستی ؛جلوه ای از اقتصاد مقاومتی در منوجان

یکی از بخش‌ های مهم اقتصادی و فرهنگی در ایران، حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است که ابزاری قابل توجه برای صادرات کالا، اشتغال زایی، جذب توریسم و بالا بردن سطح تولید ملی به شمار می رود. ...
کد خبر: ۸۶۹۱۸۵۱
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، 
با توجه به اهمیت صنایع دستی ، بیستم خردادبه روز جهانی صنایع دستی نامگذاری شده است وصنایع دستی، حاصل روح ملت‌ها و دستاورد هنرهای آموخته از نسلی به نسل دیگر است وخصوصیات فرهنگی و ویژگی‌های قومی، از طریق این کالا مبادله می‌شود و نوعی ارتباط فرهنگی در میان جامعه‌ها پدید می‌آورد.
صنایع دستی نوعی کار هنرمندانه است که در آن لوازم تزئینی و کاربردی با بهره گیری از دست و ابزار بسیار ساده و ابتدایی ساخته می شود، این صنعت بیانگر ذوق و هنر مردم هر منطقه می باشد که از نیاکان به ارث رسیده است.

IMG_2319

یکی از بخش‌ های مهم اقتصادی و فرهنگی در ایران، حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است که ابزاری قابل توجه برای صادرات کالا، اشتغال زایی، جذب توریسم و بالا بردن سطح تولید ملی به شمار می رود.
صنایع دستی ایران از ظرفیت های بسیاری برخوردار است و محصولات برآمده از این صنعت مورد اقبال عموم مردم و توریست ها قرار دارد و کافیست که با نگاهی جامع و برنامه ریزی منسجم برای تولید و معرفی این محصولات اقدامات لازم انجام شود.

 

IMG_2261
سبد بافی ،قالیبافی، حصیر وچیلک بافی ،جاروبافی ،خوس بافی،کیف دوزی ،گلابتون دوزی، شک دوزی و کم دوزی مهم‌ترین شاخه‌های صنایع‌دستی درشهرستان منوجان هستند.

یکی از شهروندان منوجانی که در تولید صنایع دستی مهارت دارد به خبرنگار ما می گوید:حمایت از صنایع‌دستی بومی هر شهرستان در نهایت می‌تواند به توسعه اقتصاد مقاومتی کمک کندو شهرستان منوجان یکی از کانون‌های مهم صنایع‌دستی  است.

22-300x225

یکی از بانوان منوجانی می گوید:صنایع دستی و هنرهای سنتی یکی از عرصه های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است که توجه به آن در برنامه‌ریزی کشور می تواند فرهنگ، اقتصاد و اشتغال کشور را در برابر شرایط سخت مستحکم و مقاوم سازد.
وی افزود:با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل” صنایع دستی درتوسعه اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات