مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور ضمن بازدید از ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان در زمینه اشتعال زایی و تولید داخل به تشریح 13 بند مصوب در کارگروه اقتصاد مقاومتی در این استان پرداخت.
کد خبر: ۸۶۹۰۴۵۵
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور، حسن پور مسئول این سازمان طی سفری از ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان بازدید کرد.
بازدید از مسجد الغدیر در روستای اسلام آباد که توسط شیعیان این روستا برپا شده بود و نیاز به ساخت خانه عالم داشت که مقرر شد مبلغی از بازاریان و اصناف برای ساخت این خانه به حساب مسجد واریز گردد.
حسن پور در ادامه با حضور در اتاق اصناف شهرستان زابل و جلسه با روسای اتحادیه صنفی شهرستان ضمن شنیدن موانع و مشکلاتی که در شهرستان زابل و اطراف بود با ظرفیت های آن شهرستان از جمله غلات، میوه های خاص و خاک رس مناسب برای سفالگری که زمینه اشتغال هم ایجاد می کند اشنا شد.
وی همچنین در این جلسه مبانی 13 گانه اقتصاد مقاومتی تبیین شده توسط سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور را تشریح کرد.
رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور، جهت آشنای بیشتر با نحوه صادرات و واردات از کشور افغانستان از پایانه مرزی میلک بازدید کرد.
همچنین از بازارچه مرزی، پایانه بار، پایانه مسافربری بازدید و از نزدیک با چند تاجر افغانی هم صحبت شد و با برخی از ظرفیت های کشور افغانستان آشنا شد.
حسن پور با ریگی رئیس اتاق بازارگانی صنایع معادن و کشاورزی دیدار کرد و در خصوص فعال کردن صادرات، راه اندازی بسیج تخصصی در اتاق صحبتهایی شد که با استقبال هیئت رئیسه مواجه گردید.
در پایان حسن پور گفت: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت های اقتصادی بسیار بالایی دارد که مورد غفلت مسئولین قرار گرفته است.

راهکارهای مصوب این جلسات در فایل پاورپوینت زیر قابل دانلود می باشد.

برای دانلود «اینجا» کلیک کنید.

ارسال نظرات