بازدید فرماندار بویراحمد از بخش کبگیان

در این بازدید از مناطق عشایرنشین بخش و جاده‌های ارتباطی چند روستا بازدید شد و فرماندار بویراحمد از نزدیک با مردم ملاقات و مشکلات آن‌ها را بررسی و بر رفع مشکلات توسط مسؤولان مربوطه تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۹۰۲۳۷
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳

فرماندار بویراحمد عصر امروز به همراه جمعی از مدیران شهرستانی از نزدیک مشکلات بخش کبگیان را بررسی و نسبت به برنامه‌ریزی مشکلات تصمیماتی اتخاذ کردند.

سید محمد کاظم نظری در جلسه شورای اداری بخش کبگیان با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار کرد: همه مدیران موظف و الزام به عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری هستند.

فرماندار بویراحمد ادامه داد: هر اقدامی در راستای تولید، کاهش مشکلات، توسعه روستاها و ... باشد در راستای نهادینه کردن منویات مقام معظم رهبری گام برداشته شده لذا انتظار می‌رود مدیران با همکاری و تعامل سازنده در رفع مشکلات مردم گام بردارند.

نظری هدف از سفر یک روزه خود به بخش کبگیان را آشنایی با مشکلات و بازدید از مناطق مختلف و ارائه راهکار برای رفع مشکلات قبل از تخصیص اعتبارات سال 95 سفرها را در دستور کار قرار دادیم، گفت: مدیران تمامی ادارات و نهادهای خدمات‌رسان باید با تمام قوا و تلاش خود و بیش از روال طبیعی برای رفع مشکلات مردم اقدام کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان بویراحمد با اشاره به تخصیص منابع آبی شهرستان از وضعیت کنونی بسیار گلایه کرد و گفت: بخش زیادی از آب‌‌های روان از استان کهگیلویه و بویراحمد خارج می‌شود بدون اینکه استفاده مفیدی از آن‌ها صورت گیرد و آب استان در دیگر استان‌ها به نحو مطلوب از آن‌ استفاده می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در حوزه آب شرب مشکل داریم و باید چاره‌ای اساسی برای این معضل اندیشیده شود، گفت: آب منطقه‌ای به عنوان متولی باید نسبت به تخصیص منابع آبی اقدام کند تا از این وضعیت خارج شویم.

این مسؤول با اشاره به نحوه مصرف آب در سطح شهرستان خصوصا در سطح مناطق روستایی اذعان کرد: به منظور هدر رفت و استفاده بهینه از آب شرب انتظار می‌رود مردم مناطق روستایی همکاری لازم را داشته باشند و از آبیاری باغات و باغچه‌های خود از آب شرب استفاده نکنند.

نظری تصریح کرد: در صورتی که افراد در سطح روستاها آب شرب خارج از مصرف خود داشته باشند و از آب شرب در آبیار باغات خود استفاده می‌کنند دستگاه‌های متولی باید مطابق قانون به شدت برخورد شود تا شاهد کم‌آبی و تنش در مناطق روستایی نباشیم.

فرماندار بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود از مدیران شهرستانی خواست تا پاسخگوی مردم باشند و نسبت به رفع مشکلات و موانع تمامی مناطق روستایی با سعه صدر اقدام کنند.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت بالای بخش کبگیان در حوزه گردشگری و کشاورزی تصریح کرد: به منظور توسعه بخش کشاورزی در این بخش پروژه پمپاژ اراضی نقاره‌خانه را به جد پیگیری می‌کنیم.

در این بازدید از مناطق عشایرنشین بخش و جاده‌های ارتباطی چند روستا بازدید شد و فرماندار بویراحمد از نزدیک با مردم ملاقات و مشکلات آن‌ها را بررسی و بر رفع مشکلات توسط مسؤولان مربوطه تاکید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار