"خودباوری بزرگترین سرمایه ملت ایران"

حضرت امام‌خمینی(ره) پرچم‌دار غیرت و شرف بود

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: حضرت امام‌خمینی(ره) پرچم‌دار غیرت و شرف بود و بر همه ما واجب است که حقیقت شخصیتی حضرت امام راحل را بشناسیم.
کد خبر: ۸۶۸۸۵۰۴
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اراک که با حضور مردم عاشق ولایت و دینمدار این شهرستان در مصلی‌بیت‌المقدس برگزار شد با اشاره به اقتدار ملت ایران اظهار داشت: امروز ایران در جایگاهی قرار گرفته که دشمنان در مقابل آن همچون روباهی بیش نیستند.

وی افزود: تا زمانی که جوانان این مرز و بوم با شجاعت و با اتکا به ایمان الهی همچون عمارها و یاسرها را در دل خود پرورانده می‌تواند در برابر فتنه‌های دشمن بایستد و هیچ‌گاه شکست نخواهد خورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: جوانان غیور ایران همیشه در مقابل دشمنان ایستاده‌اند و هرگز گوتاه نیامده و تسلیم خواسته‌های دشمن نمی‌شوند، این راهی است که حضرت امام راحل نشان داد اینکه می‌توان تسلیم دشمن نشد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به شخصیت والای امام خمینی(ره) گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) این بود که آن حضرت با تکیه بر باورهای دینی و اسلامی خود در برابر استکبار و ایادی ظلم و زور ایستادگی کرد.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) برکات زیادی را برای ملت اسلام به ارمغان آورد، احیای روح خودباوری برای انجام فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، صنعتی، اتکا به قدرت خود به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه و نعمت برای ملت ایران تبدیل بود که تواسنت همین روح خودباوری باعث سازندگی ایران شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) با پایه‌گذاری نظام جمهوری اسلامی سبب مقاومت مسلمانان و بیداری جهان، وحدت مسلمانان و عزتمندی و اقتدار آنان شد امروز این ما هستیم که باید از این برکات و سرمایه‌ها حفاظت کنیم، اعتماد به نفس و اتکا علی الله را در جامعه زنده کردند و باید دانست رسیدن به این عوامل بزرگترین سرمایه است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به شخصیت و ویژگی‌های بارز حضرت امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام خمینی (ره) به قدری با صلابت بود که هنگام حمله صدام به خاک ایران، دشمن با فرمایشات کوبنده حضرت امام خمینی(ره) تحقیر و تخریب شد و این نشان از روحیه و صلابت آن حضرت داشت.

وی افزود: ایمان به خدا و قرآن و انقلابی بودن حضرت امام خمینی(ره) بود و ایشان به پشتوانه این ویژگی‌ها توانست به هدف خود برسد و دست دشمنان را از ایران اسلامی کوتاه کند، امام خمینی(ره) در عین شجاعت، عظمت و صلابت در دین، انسانی با اخلاق، اهل بندگی و شب زنده داری و اهل توسل به اهل بیت (ع) بودند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به آغاز دوران ولایت مقام‌معظم رهبری گفت: با وجود ارتحال حضرت امام خمینی(ره) ولی خدا را شاکریم که شاگرد حضرت امام راحل مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام خمینی(ره) الگویی وارسته از آن حضرت و ادامه دهنده راه ایشان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مقام‌معظم رهبری به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی با توکل به خداوند متعال، اتکا به روحیه خودباوری و اعتماد به نفس، تجهیز کشور به قدرت نرم شجاعت، غیرت و همت بلند توانسته کشتی انقلاب اسلامی را از طوفان‌های سخت به ساحل نجات رساند و توطئه‌های دشمنان را خنثی سازد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران نشانه‌ دهنده این است که برای مقابله با دشمنان این مرز وبوم به اتحاد و همدلی تمام مردم نیاز است تا بتوانیم توطئه‌های دشمنان کشور را خنثی کنیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه حلول قرآن گفت: رمضان ماه بندگی انسان و سازندگی نفس است و تمام مردم باید برای انجام اعمال دینی، حضور در نماز جمعه، روز قدس، شب‌های قدر و عید فطر برنامه‌ریزی داشته باشند تا بتوانند از برکت این ماه حداکثر بهره را ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: این ماه فرصتی برای پاکسازی نفس و قرب الی الله است، رسیدن به این‌ها بستگی به اراده خود انسان دارد که چگونه از این فرصت خدادی استفاده کند.

وی افزود: روزه‌خواری از موضوعاتی است که باید با توسل به امر به معروف و نهی از منکر جلوی آن سد شود چرا که حرمت ماه مبارک رمضان جزو واجب ترین اعمال است و برای این منظور تمام ارکان دولتی وظیفه دارند تا با همکاری یکدیگر فضای را برای این ماه و ترویج فرهنگ آن آماده سازند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات